ساده گرایی (مینیمالیسم)
ساده گرایی (مینیمالیسم)
2016/01/10
نکات فراموش شده در مقوله بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
نکات فراموش شده در مقوله بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
2016/01/11

بهینه سازی برای موتور جستجو(SEO)

بهینه سازی برای موتور جستجو(SEO)

بهینه سازی برای موتور جستجو (SEO) یکی از اجزای اصلی در طراحی وب سایت است. بعنوان یک طراح، درک کامل بهینه سازی برای موتور جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ۱۰ نکته مهم در زمینه بهینه سازی برای موتور جستجو برای طراحی وب سایت مورد بررسی قرار می گیرد.

نکته شماره صفر: تقلب نکنید.

تصور کنید وارد اتاقی شده اید که مملو از دانشمندان برجسته است. آیا شما می توانید آن ها را فریب دهید؟ هرگز. شرکت گوگل نیز از صدها اتاق تشکیل می شود که مملو از دانشمندان ماهری هستند که در هفته ۶۰ ساعت کار می کنند تا از هر گونه فریب گوگل جلوگیری کنند. در این شرایط جایی برای تقلب باقی نمی ماند. پس، سعی کنید تا وب سایتی زیبا، بی نقص و پرمحتوا طراحی کرده و با استفاده از تکنیک های کارآمد، آن را به یکی از پربازدیدکننده ترین سایت ها در موتورهای جستجو مبدل کنید.

نکته شماره یک: کلمات کلیدی 

 تعدادی کلمات و عبارات کلیدی برای شناساندن سایت خود تعیین کرده و در جاهای لازم استفاده کنید. تکرار بیجای آن ها می توند تاثیر منفی داشته باشد پس به اینکه در کدام جمله یا عبارت بکار برده شوند، دقت کنید.

نکته شماره دو: محتوای سایت

در نظر داشته باشید که کاربران صرف طراحی، به سایت مراجعه نمی کنند بلکه بدنبال مطلب مورد نظر خود در محتوای سایت شما هستند و اگر به مطلب مورد نظرشان نرسند، دیگر بار دومی برای مراجعه به سایت شما وجود نخواهد داشت. هر صفحه باید از سبک هرم وارونه پیروی کند، عنوانی داشته باشد که دربرگیرنده یکی از کلمات کلیدی منتخب است و اولین پاراگراف آن باید خلاصه ای از کل متن را شامل شود.

نکته شماره سه: کدها

سایت خود را با استفاده از ویرایشگر متن ساخته و محتوای آن را بطور واضح بوسیله HTML بنویسید. HTML باید ساختار مفهومی صفحه را دنبال کند. بهتر است از تگ- های توصیفی در مواقع لزوم استفاده نمایید. بعنوان مثال از تگ UL برای لیست ها، P برای پاراگراف ها، H برای عناوین و STRONG برای متون پررنگ و ضخیم (Bold) بکار می رود. همچنین CSS هم یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی است که در چیدمان صفحات وب بسیار بکار می آید.

نکته شماره چهار: صفحه اصلی

صفحه اصلی، کلید اساسی جستجوی سایت شما در موتورهای جستجو می باشد چرا که می بایست کل سایت شما را خلاصه نموده و به کاربر دلیلی قانع کننده برای استفاده از وب سایت ارائه کند.

نکته شماره پنج: لینک ها

websearch link building 300x300 بهینه سازی برای موتور جستجو(SEO)

موتورهای جستجو به لینک های موجود در سایت شما و کلمات موجود در این لینک ها توجه بسیاری می کنند. بهتر است برای لینک کردن به یک مطلب از اصطلاحات “اینجا را کلیک نمایید” و یا “بیشتر بخوانید” استفاده نکنید. متن لینک باید مشخص کند که کاربر را به چه مطلبی هدایت می کند، بعنوان مثال”نمونه هایی از طراحی سایت CSS” و یا “آموزش ارتقای SEO”. هرچه لینک ها ارتباط بیشتری با محتوای صفحه داشته باشند، قابلیت جستجوی بیشتری خواهند داشت. چنانچه می خواهید از سبک ساده گرایی در طراحی سایت خود استفاده کنید، لینک به صفحه Design MeltDown در مینیمالیسم، بهینه سازی برای موتور جستجوی شما ارتقا می دهد.

نکته شش: استفاده از تگ عنوان 

هر صفحه ای باید یک عنوان با نام سایت و توضیحی مختصر درمورد آن صفحه داشته باشد. این عنوان مجموعاً می تواند از ۶۰ حرف و یک کلمه کلیدی تشکیل شده باشد. به یاد داشته باشید که عنوان صفحه همان چیزی است که در نتایج جستجو نشان داده می شود، پس بهتر است دلیلی واضح و روشن برای کلیک کردن به کاربر بدهد.

Navigation links باید عنوانی متناسب با عناوین صفحات وب داشته باشد. تگ آن می تواند اینگونه باشد: <a title=”name of page” href=”link”>. اگرچه این مطلب در ظاهر ساده است ولی کمک بزرگی در ارتقای SEO به شما می کند.

نکته هفت: تگ های Alternative

هر تصویری در سایت باید تگ Alternative داشته باشد بخصوص تصاویری که مرتبط با صفحه هستند. اگر محتوای صفحه درباره CSS می باشد می توان تصویر مربوط به آن را به عبارت “نمونه های از CSS” تگ کرد که در این صورت قابلیت جستجوی صفحه افزایش می یابد. انتخاب عنوان نامرتبط با هر تصویر هم می تواند تاثیر عکس بگذارد.

نکته هشت: چشم پوشی از تگ های Meta

سال های گذشته تگ های Meta جز اصلی SEO بود ولی در حال حاضر اینگونه نیست. تنها تگ Meta که حائز اهمیت است تگ توضیحات یا description tag است. موتورهای جستجو از description tag بعنوان متنی زیر لینک مربوط به صفحه سایت در نتایج یافته شده استفاده می کنند. بهتر است در انتخاب description tag دقت لازم را داشته باشید چرا که این متن به کاربر کمک می کند تا از سایت شما بازدید کند یا نه.

نکته نه: نقشه سایت

یکی از ابزارهای مهم در بهینه سازی برای موتور جستجو داشتن نقشه سایت است. نقشه سایت یک فایل xml است که ساختار صفحه شما را شرح می دهد.

نکته ده: طراحی برای انسان 

موتورهای جستجو برای یافتن آنچه انسان ها می خواهند، طراحی می شوند. این بدان معناست که چنانچه می خواهید سایت شما نیز جستجو شود بهتر است درنظر داشته باشید که کاربران شما انسان ها هستند. کار شما بعنوان یک طراح این است که مشکلات را حل کنید نه اینکه مرزها را شکسته و طراحی های هنری عجیبی از خود ارائه دهید. در این شرایط، باید برای کاربران خود سایتی طراحی کنید که به آسانی قابل استفاده باشد. طراحی سایت با همچین دیدگاهی به موتورهای جستجو کمک می کند تا شما را به کاربران معرفی نمایند.

 منبع: justcreative.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.