نکات فراموش شده در مقوله بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی برای موتور جستجو(SEO)
بهینه سازی برای موتور جستجو(SEO)
2016/01/10
چگونه می توان SEO سایت را در گوگل تشخیص داد؟
چگونه می توان SEO سایت را در گوگل تشخیص داد؟
2016/01/11

نکات فراموش شده در مقوله بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

نکات فراموش شده در مقوله بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

امروزه، بهینه سازی برای موتورهای جستجو یکی از جزئیات حائز اهمیت در طراحی وب سایت است. اگرچه مطالب متنوع و جالبی در زمینه نقاط مثبت SEO نوشته شده است ولی در این مقاله می خواهیم نکات فراموش شده در مبحث بهینه سازی برای موتورهای جستجو را بررسی کنیم.

۱) استفاده درست از تگ های h1 و h2

images نکات فراموش شده در مقوله بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

عنوان ها و زیر عنوان ها هم برای صفحه آرایی و هم بهینه سازی برای موتورهای جستجو کارآمد هستند ولی این در شرایطی است که از آن ها بدرستی استفاده شود چرا که با کاربرد نادرست آن ها، سایت مذبور توسط کاربران و موتورهای جستجو کنار گذاشته می شود. مهم ترین بخش های هر صفحه ای می بایست با عناوین H1 و H2 و بعد بخش های کوچک تر با عناوین H4، H3 و غیره تگ شوند.

۲) حذف کدهای ناکارآمد

هدف از بهینه سازی سایت این است که میزان دسترسی برای کاربران و موتورهای جستجو افزایش یابد. این مطلب به کدهای بکار گرفته شده در وب سایت هم بستگی دارد. در این شرایط بهتر است از XHTML Validator استفاده شود تا کدهای بکارگرفته شده، خوانا و کارآمد باشند.

زمان نوشتن پست جدید در  وردپرس بهتر است مراقب کدهای اضافی باشید بخصوص وقتی متنی را در ورد تایپ کرده و در وردپرس کپی می کنید. بهترین راهکار این است که متن خود را در ویرایشگر کپی کرده و در نهایت آن را در بلاگ یا سایت قرار دهید.

۳) لینک های داخلی

کاربران به لینک های داخلی هر صفحه توجه بسیاری دارند و این لینک ها در بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیز بسیار کارآمد هستند. بهتر است از لینک به مطالب مرتبط و کامل استفاده کنید. علاوه براین، به یاد داشته باشید که بیش از ۲ لینک در یک صفحه خیلی نمی تواند به بالا رفتن کارآیی سایت شما کمک کند و به نحوی معنی به نظر می رسد چرا که باعث می شود کاربر اذیت شده و دیگر فکر مراجعه مجدد به سایت شما را نکند.

و بعنوان آخرین نکته که از اهمیت بالایی برخوردار است گفته می شود که به مطالب غیر مرتبط لینک نکنید و سعی کنید ارتباط بین محتوا را حفظ کنید.

۴) لینک های پاورقی

یکی از انواع لینک هایی که اصلاً مورد توجه موتورهای جستجو نمی باشد، لینک پاورقی است. ممکن است این لینک ها به هدایت کاربران به برخی مطالب کمک کنند ولی در بهینه سازی برای موتورهای جستجو کاربردی ندارند. پس بهتر است استفاده از این لینکی ها به حداقل برسد.

۵) عدم استفاده از تصاویر بعنوان لینک

از آنجایی که موتورهای جستجو همه چیز را در سایت شما کاوش می کنند، هدف شما در بهینه سازی برای موتورهای جستجو باید تسهیل یافتن مطالب باشد. به همین دلیل، توصیه می شود که از تصاویر بعنوان لینک استفاده نشود. اشتباه رایج دیگر، این است که طراحان اطلاعات مهم سایت را در غالب فلش ارائه می دهند که در این صورت یافتن مطالب برای موتورهای جستجو امکان پذیر نیست. البته در مورد گوگل باید گفت که قابلیت بررسی سایت با غالب فلش را دارد ولی طراحی سایتی که قابل خواندن نباشد، اصلاً ایده جالبی نیست.

۶) URL

logo url نکات فراموش شده در مقوله بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

در زمینه بهینه سازی برای موتورهای جستجو نه تنها محتوای سایت حائز اهمیت است بلکه درنظر گرفتن URL مناسب هم رتبه بندی سایت را در موتورهای جستجو ارتقا می‌دهد.

 ۷) استفاده از تگ های Noarchive و Noindex

 تصور برخی مردم بر این است که باید تمامی محتوای سایتشان توسط موتورهای جستجو بررسی شوند. دلیلی وجود ندارد که صفحاتی از قبیل “درباره ما” و یا “خط مشی” نیز خوانده شوند. بهترین روش در زمینه بهینه سازی برای موتورهای جستجو این است که تنها صفحات مهم سایت توسط موتورها بررسی شوند. در نظر داشته باشید که در استفاده از تگ های Noarchive و Noindex زیاده روی نکنید چون در آن صورت مطلبی برای یافتن باقی نخواهد ماند.

۸) استفاده  از Bookmark اجتماعی

بکارگیری Bookmark اجتماعی هم برای کاربران سایت و هم در بهینه سازی برای موتورهای جستجو کارآمد است چرا که Bookmark ها نه در مرورگر بلکه در سایت ذخیره می‌شوند و درنتیجه به آسانی قابل اشتراک هستند. بهتر است مراقب لینک هایی باشید که می توانند لینک Bookmark های شما را مخدوش کرده و کارایی آن ها را پایین آورند. پس برای حل این مشکل می توان از تگ “Nofollow” استفاده کرد.

۹) عدم بکارگیری بیش از حد از Ajax

AJAX logo by gengns نکات فراموش شده در مقوله بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که طراحان وب سایت ها می کنند استفاده بیش از حد معمول از Ajax برای تحت تاثیر قرار دادن کاربران است. از مشکلات Ajax این است که موتورهای جستجو نمی توانند آن ها را پیدا کنند، کاربران قادر به اشتراک گذاشتن آن ها نیستند و علاوه بر این URL مجدداً بارگذاری نمی شود.

منبع: justcreative.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.