رنک در طراحی سایت
اهمیت رنگ در طراحی سایت
2016/11/05
طراحی سایت
طراحی سایت و حفظ اعتبار برند
2016/11/07

طراحی سایت تک صفحه ای

طراحی سایت

در طراحی سایت تک صفحه‌ای یا بدون صفحه تمامی اطلاعات در یک صفحه نمایش داده می‌شود که با اسکرول خوردن و بالا و پایین رفتن در صفحه می‌توان تمامی اطلاعات مورد نظر آن سایت را به دست آورد. اما در اکثر سایت‌ها اطلاعات در صفحات مختلفی قرار دارند که باید با کلیک کردن بر روی آن‌ها وارد صفحه جدید شد و اطلاعات را کسب نمود.

امروزه وب سایت‌های بدون صفحه یا تک صفحه نسبت به وب سایت‌های چند صفحه‌ای محبوب‌تر می‌باشند و تجربه کاربری بهتری دارند. همچنین نرخ تبدیل سایت‌های بدون صفحه بالا است و هزینه توسعه این مدل سایت‌ها کم می‌باشد.

طراحی سایت تک صفحه‌ای می‌تواند به‌ صورت استاتیک و یا داینامیک طراحی گردد. ناگفته نماند که میزان اطلاعاتی که در وب سایت تک صفحه‌ای بارگذاری می‌شود نسبت به وب سایت‌های چند صفحه‌ای کمتر است. هدف از طراحی این مدل از وب سایت‌ها، معرفی یک حرفه که قرار است اطلاعات کمی برایش بارگذاری شود، معرفی تعداد کمی از محصولات و خدمات یک شرکت، معرفی یک محصول از یک کارخانه بزرگ و یا وب سایت شخصی یک فرد است.

مزایای سایت‌های بدون صفحه یا تک صفحه‌ای

۱- سازگاری با گوشی‌های موبایل و جذب کاربر:

در گوشی‌های موبایل و یا تبلت‌ها، اگر یک وب سایت تک صفحه‌ای باشد و تمام اطلاعات در همان صفحه وجود داشته باشد، مشاهده سایت برای کاربر راحت‌تر و ساده‌تر می‌باشد تا این که بخواهد وارد صفحات دیگر شود تا اطلاعات را به دست آورد. بیشتر مردم، سایت‌های ساده و جذاب را نسبت به سایت‌های شلوغ و پیچیده می‌پسندند. پس شما می‌توانید با طراحی سایت زیبا و جذاب و تک صفحه‌ای، کاربر اینترنتی را به سمت سایت خود جذب نمایید.

۲- پیمایش راحت تر صفحه و رساندن پیام به مخاطب:

رساندن پیام در وب سایت‌های تک صفحه‌ای بسیار راحت تر  و تاثیر گذارتر از وب سایت‌های چند صفحه‌ای می‌باشد. چون که پیمایش در سایت‌های تک صفحه‌ای راحت‌تر می‌باشد ولی در سایت‌های چند صفحه‌ای پس از کلیک کردن بر روی لینک مورد نیاز، باید صبر کرد تا صفحه بار گذاری بشود و در این بین ممکن است به دلیل پایین بودن سرعت صفحه، کاربر سایت را ترک نماید.

۳- سازماندهی بهتر مطالب:

در سایت‌های تک صفحه‌ای می‌توانید مطالب و نوشته‌های خود را به گونه‌ای سازماندهی کنید که به ترتیب و با پیمایش صفحه قرار گرفته باشند که ترتیب ارائه اطلاعات از بین نرود. ولی در وب سایت‌های چند صفحه‌ای ممکن است ترتیب ارائه اطلاعات از بین برود و کاربر دچار سردرگمی در سایت شود.

در زیر نمونه‌ای از یک وب سایت تک صفحه‌ای را می‌توانید مشاهده کنید:

screencapture iranhydrogroup 1478350717999 125x300 طراحی سایت تک صفحه ای

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.