نکات فراموش شده در مقوله بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
نکات فراموش شده در مقوله بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO)
2016/01/11
10فونت برتر قلم مو
۱۰فونت برتر قلم مو
2016/01/12

چگونه می توان SEO سایت را در گوگل تشخیص داد؟

چگونه می توان SEO سایت را در گوگل تشخیص داد؟

تشخیص سریع SEO سایت

بسیاری از کاربران تازه کار از قدرت بالای موتور جستجوگر گوگل در امور SEO آگاه نیستند. عملگرهای پیشرفته جستجو در این مقوله بسیار کارآمد هستند.

همراه با این مقاله و با کمک گوگل، روش های زیر را امتحان کنید:

googleseo چگونه می توان SEO سایت را در گوگل تشخیص داد؟

یکی از روش هایی که می توانید SEO سایت خود را تشخیص دهید این است که در گوگل، سایت خود را بصورت site:yourdomain.com جستجو کنید. تمامی صفحات فهرست شده به شما نمایش داده می شوند. در تصویر بالا، عبارت:۸۲۱ نتیجه” نشان دهنده تعداد تقریبی صفحات است. چنانچه تعداد صفحات خیلی زیاد باشد، یعنی شما با مشکل مواجه هستید.

چنانچه عبارت site:yourdomain.com inurl:www را جستجو کنید تنها صفحاتی که در URL خود www دارند نشان داده می شوند و اگر inurl:www- را استفاده کنید صفحاتی دیده می شوند که www را در URL ندارند. این عبارت برای یافتن دامنه های فرعی که تاکنون مورد توجه شما نبوده اند، بکار می آید.

با تایپ عبارت”site:yourdomain.com “text goes here صفحاتی در دامنه شما دیده می شوند که متن کاملاً مشابه با آنچه در جای text goes here تایپ کرده- اید، داشته باشند.

حال، با تغییر عبارت بصورت “site:yourdomain.com intitle:”text goes here صفحاتی به شما نشان داده می شوند که عباراتی دقیقاً مشابه با آنچه در <عنوان> تایپ کرده اید، داشته باشد.

یکی دیگر از تکنیک های پی بردن به SEO سایت جستجوی عبارت yourbrandname”-site:yourdomain.com” است که نتایج برند شما را بدون درنظر گرفتن جستجو در سایت خودتان، نشان می دهد. این روش کمک می کند تا دریابید در چه سایت هایی از برند شما یاد کرده اند.

و در نهایت، site:yourdomain.com filetype:pdf فایل های pdf را جستجو می کند. البته عملگر :filetype برای اغلب فرمت ها قابل استفاده هستند.

 منبع: ww.creativebloq.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.