مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش دوم)
مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش دوم)
2016/02/16
طراحی صفحه سایت (بخش اول)
طراحی صفحه سایت (بخش اول)
2016/02/17

مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش سوم)

طراحی سایت - طراحان

در زمینه طراحی سایت، اصطلاحات و مفاهیم ویژه ای وجود دارند که دانستن آن ها به انجام هرچه سریع تر و بهتر این فرآیند کمک می کند.

در این مقالات با فرض بی اطلاعی کامل از مفاهیم بنیادین طراحی سایت، از پایه همه اصطلاحات توضیح داده می شوند و هدف بر این است تا دریچه دنیای مجازی بروی خواننده گشوده شود.

راهکاری مقرون بصرفه

برخی از افراد تمایلی به خرید یک دامنه یا پرداخت برای هاستینگ ندارند چراکه هدفشان راه اندازی یک سایت شخصی بوده و صرفاً برای تمرین یا تفریح اقدام به طراحی سایت می نمایند. برای چنین افرادی این امکان وجود دارد که سایت خود را با استفاده از دامنه های فرعی راه اندازی کنند. دامنه فرعی یک دامنه است که بخشی از یک دامنه دیگر است. بعنوان مثال اگر سایتی تحت عنوان sites.com هاستینگ دامنه فرعی داشته باشد آدرس سایت شما این خواهد بود:

www.sites.com/yourWebsite/

یا

http://yourWebsite.killersites.com

domain registration مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش سوم)

نکته جالب توجه این است که دامنه شما بخشی از یک دامنه مادر می شود. در این شرایط، دیگر نیازی به خرید نام دامنه و پرداخت پول برای هاستینگ نیست.

این روش برای پروژه های تمرینی یا شخصی بسیار کارآمد است ولی چنانچه هدف از طراحی سایت راه اندازی کسب و کار است استفاده از دامنه فرعی مانند استفاده از کارت اعتباری فرد دیگری است.

نکته آخر اینکه گاهاً شنیده می شود که خدمات هاستینگ رایگانی نیز وجود دارند که دامنه های شما را هاست نموده و علاوه براین در صفخات سایت شما خبری از آگهی های تبلیغاتی نخواهد بود. اگرچه اعتماد کردن به همچین خدماتی می تواند آسیب جدی به سایت و کسب و کار شما بزند اما اگر خوش شانس باشید می توانید شرکت هایی را پیدا کنید که خدمات هاستینگ رایگان را بخوبی ارائه می دهند.

انتقال فایل های سایت روی سرور؛ طراحی سایت

پس از ثبت نام دامنه و تعیین خدمات هاست، آخرین مرحله بارگذاری سایت روی سرور است. این کار را می توان با انتقال سایت به سرور هاست با استفاده از برنامه FTP انجام داد. برنامه FTP نوعی نرم افزار است که برای انتقال فایل ها از یک کامپیوتر به سیستم دیگری در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت ساده تر، FTP روشی ساده برای انتقال فایل ها می باشد.

 برنامه های FTP رایگان و متعددی وجود دارند که برای انتقال فایل ها مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از ویرایشگرهای HTML و برنامه های طراحی سایت مانند Dreamweaver قابلیت FTP و انتقال فایل دارند. علاوه براین، مرورگر Internet Explorer 5 و نسخه های جدیدتر آن نیز قابلیت انتقال فایل را دارند.

 منبع: www.how-to-build-websites.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.