طراحی سایت - طراحان
مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش سوم)
2016/02/16
طراحی صفحه سایت (بخش دوم)
طراحی صفحه سایت (بخش دوم)
2016/02/18

طراحی صفحه سایت (بخش اول)

طراحی صفحه سایت (بخش اول)

اولین طراحی صفحه سایت (بخش اول)

در مقالات قبلی به معرفی برخی اصطلاحات اولیه مربوط به طراحی سایت پرداختیم. در ادامه، به بررسی مراحل طراحی صفحه سایت می پردازیم.

برای طراحی صفحه سایت ۳ روش به شما پیشنهاد می شود.

web1 طراحی صفحه سایت (بخش اول)

۱. بکارگیری قالب های از پیش طراحی شده: قالب طراحی سایت چیست؟

قالب های طراحی سایت از پیش ساخته شده اند و قابلیت ایجاد تغییرات مرتبط با فعالیت هر شرکت را دارند. این قالب ها در فرمت های فوتوشاپ و HTML وجود دارند و اغلب مواقع سازگار با ویرایشگرهای HTML از قبیل Dreamweaver و FrontPage و GoLive است.

قالب های طراحی سایت بسیار پرکاربرد هستند؛ حتی برخی از طراحان مجرب برای افزایش سرعت کار خود نیز از این قالب ها استفاده می کنند. علاوه براین، افرادی که دانش زیادی از HTML و طراحی سایت ندارند نیز براحتی می توانند از این قالب ها استفاده کنند و کار خود را تکمیل نمایند.

۲. استفاده از ویرایشگر HTML مانند NetObjects Fusion یا Dreamweaver:

ویرایشگران HTML فرآیند طراحی سایت را آسان نموده و سرعت می بخشند. اما یک نکته منفی در استفاده از این برنامه ها، این است که بخشی از کنترل خود را بر کاری که انجام می دهید از دست داده و به نوعی در برخی مواقع به این برنامه ها وابسته می شوید.

۳. کدنویسی HTML در ویرایشگر متن مانند Notepad:

این روش به معنای تایپ کدهای HTML توسط خودتان است. در اینجا ما از این روش استفاده می کنیم چرا که هم روشی سریع برای یادگیری ساخت صفحات سایت است و هم اینکه بهترین روش برای کنترل آنچه که انجام می دهید، است.

تگ HTML چیست؟

تگ های HTML، متون فرمت شده ای هستند که علائمی را برای خواندن و تفسیر توسط مرورگر سایت ارائه می کنند. این علائم مشخص می کنند که مرورگر چه چیزهایی را در سایت نمایش دهد. تگ ها اطراف و داخل متون و تصاویری قرار می گیرند که می خواهید در سایت شما نمایش داده شوند. HTML متشکل از مجموعه ای تگ هاست که هر طراحی می تواند برای ساخت سایت خود از آن ها استفاده نماید. همانطور که پیش تر ذکر شد، تگ ها ساختار ویژه ای دارند. زمانی که مرورگر صفحه HTML را می‌خواند، بطور خودکار تمایز بین تگ ها و متون معمولی را تشخیص می دهد. غالباً، تگ ها کلمات یا مخفف کلماتی است که داخل پرانتزهای شکسته قرار <> می گیرند. بعنوان مثال، چنانچه بخواهیم متن را پررنگ (bold) نماییم، تگ آن در HTML به صورت زیر نوشته می شود:

<b>This text will be bolded</b>

منبع: www.how-to-build-websites.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.