مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش اول)
مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش اول)
2016/02/16
طراحی سایت - طراحان
مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش سوم)
2016/02/16

مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش دوم)

مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش دوم)

در زمینه طراحی سایت، اصطلاحات و مفاهیم ویژه ای وجود دارند که دانستن آن ها به انجام هرچه سریع تر و بهتر این فرآیند کمک می کند.

در این مقالات با فرض بی اطلاعی کامل از مفاهیم بنیادین طراحی سایت، از پایه همه اصطلاحات توضیح داده می شوند و هدف بر این است تا دریچه دنیای مجازی بروی خواننده گشوده شود.

راه اندازی وب سایت در شبکه؛ طراحی سایت

با توجه به جزئیات ذکر شده در مقاله قبل، حال زمان یادگیری مراحل راه اندازی سایت است:

۱. ثبت دامنه

۲. اجاره فضای سرور

۱. ثبت دامنه

شرکت های بسیاری وجود دارند که به شما امکان ثبت نام دامنه را برای سایتتان می دهند. در این زمینه، با توجه به کیفیت خدمات قیمت ها متفاوت خواهند بود. مشکلی که امروزه وجود دارد این است که نام انتخابی کاربران قبلاً توسط شخص دیگری انتخاب شده است و در نتیجه این فرآیند کمی کند می شود.

تفاوت بین com. و net. و org. و .etc در چیست؟

در عمل، امروزه تفاوت خاصی بین دامنه های فوق نیست. موتورهای جستجو تمایزی بین آدرس های com. و net. قائل نمی شوند. فقط نکته ای که باید مدنظر قرار بگیرد این است که کاربران بطور خودکار هر سایتی را با دامنه com. جستجو می کنند چرا که این دامنه اولین دامنه ثبت شده بود. پس زمان انتخاب نام بهتر است ابتدا به سراغ دامنه com. رفته و بعد بقیه دامنه ها را امتحان کنید.

dotcom مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش دوم)

۲. اجاره فضای سرور برای هاستینگ وب سایت

برای مدیریت سایت در شبکه جهانی وب نیاز به اجاره فضایی در سرور وجود دارد که غالباً هاست نامیده می شود. شرکت هایی که چنین خدماتی ارائه می کنند نیز هاستینگ نامیده می شوند.

پس از ثبت دامنه خود، تمام آنچه که مورد نیاز است تماس با یک شرکت هاستینگ و اعلام نام دامنه خود است. آن ها در این زمینه شما را راهنمایی کرده و پس از آن سایت شما راه اندازی می شود. این فرآیند بطور کلی یک هفته یا کمتر طول می کشد.

 

 منبع: www.how-to-build-websites.com

 

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.