رنگ‌ ها در طراحی سایت
رنگ‌ ها در طراحی سایت
2016/02/16
مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش دوم)
مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش دوم)
2016/02/16

مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش اول)

مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش اول)

 معرفی اصطلاحات دامنه، سرور و هاستینگ؛ طراحی سایت

در زمینه طراحی سایت، اصطلاحات و مفاهیم ویژه ای وجود دارند که دانستن آن ها به انجام هرچه سریع تر و بهتر این فرآیند کمک می کند.

در این مقالات با فرض بی اطلاعی کامل از مفاهیم بنیادین طراحی سایت، از پایه همه اصطلاحات توضیح داده می شوند و هدف بر این است تا دریچه دنیای مجازی بروی خواننده گشوده شود.

شبکه چیست؟

در مقوله طراحی سایت شبکه یکی از اصطلاحات پرکاربرد و رایج است. بطور کلی شبکه، مجموعه ای از کامپیوترهایی است که از طریق خطوط تلفن، سیگنال های ماهواره ای، کابل هاو سایر مکانیسم های انتقال داده به هم متصل هستند (به روش های جابه جایی اطلاعات از نقطه A به B و بعد به C را مکانیسم های انتقال داده می گویند.)

کامپیوترهایی که شبکه را شکل می دهند می توانند همیشه یا بطور مقطعی با هم در ارتباط باشند. چنانچه همیشگی به هم مرتبط باشند “سرور” نامیده می شوند و تنها تفاوتی که با سایر سیستم های کامپیوتری دارند این است که نرم افزار ویژه ای بنام “سرور” روی آن ها نصب است.

Servers مفاهیم بنیادین طراحی سایت (بخش اول)

عملکرد نرم افزار یا برنامه سرور چیست؟

نرم افزار سرور طراحی شده تا صفحات شبکه و وب سایت ها را مدیریت کند. بطور کلی، کامپیوتر سرور مجموعه ای از وب سایت هایی است که روی آن بارگذاری شده‌اند و منتظر است تا افراد بوسیله مرورگرها صفحه اینترنتی خاصی را مطالبه نمایند. زمانی که یک مرورگر بدنبال صفحه‌ای می گردد سرور آن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

چگونه یک جستجوگر شبکه می تواند یک وب سایت را پیدا کند؟

جواب کوتاه این است: با تایپ کردن URL یا به عبارت دیگر، آدرس وب سایت. اما نکته اصلی این است که چگونه می توان یک آدرس رسمی برای وب سایتی در نظر گرفت که به کمک آن بتوان کل سایت را پیدا کرد؟

ثبت نام دامنه

در فرآیند طراحی سایت، ثبت نام یک دامنه به شما امکان داشتن یک آدرس رسمی برای سایتتان در شبک جهانی وب می دهد. به کمک این آدرس رسمی، باقی شبکه قادر به یافتن شما خواهد بود. هیچ آدرسی نمی تواند در اینترنت تکرار شود به عبارت دیگر، اسامی دامنه ها آدرس های منحصربفردی در شبکه هستند.

چرا ثبت نام یک دامنه هزینه بر است؟

 چنانچه خواهان داشتن آدرس یا نام دامنه مخصوص به خود در شبکه هستید باید هزینه ای را سالیانه پرداخت نمایید تا نام مذبور برای شما ثبت شود. ثبت هر دامنه می‌تواند سالانه تا دو ساله باشد. دلیل پرداخت هزینه بروزرسانی لیست اسامی دامنه ها در کل دنیاست.

منبع: www.how-to-build-websites.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.