طراحی صفحه سایت (بخش اول)
طراحی صفحه سایت (بخش اول)
2016/02/17
طراحی صفحه سایت (بخش سوم)
طراحی صفحه سایت (بخش سوم)
2016/02/20

طراحی صفحه سایت (بخش دوم)

طراحی صفحه سایت (بخش دوم)

اولین طراحی صفحه سایت (بخش دوم)

در مقالات قبلی به معرفی برخی اصطلاحات اولیه مربوط به طراحی سایت پرداختیم و در ادامه مباحث مرتبط با طراحی صفحه سایت، به توضیح بیشتر تگ های HTML می پردازیم که چه ساختاری داشته و چگونه بکار می روند.

جدول تگ ها؛ طراحی صفحه سایت

همانطور که در مقاله قبلی مشاهده شد، تگ های HTML بصورت جفت ظاهر می شوند. در HTML هم تگ آغازگر < نام تگ> وجود دارد و هم تگ پایانی </نام تگ>. تنها تفاوتی که در این دو تگ دیده می شود، وجود slash است.

tagImageDiagram طراحی صفحه سایت (بخش دوم)

مثال هایی از تگ های HTML:

html طراحی صفحه سایت (بخش دوم)

تگ های HTML تنها برای متون بکار نمی روند بلکه سایر اجزای تشکیل دهنده صفحه سایت را از قبیل انیمیشن، ویدیو، فایل های صوتی و حتی برنامه های چند رسانه‌ای را نیز شامل می شود.

مقایسه کد HTML و صفحه سایتی که بوسیله آن بوجود می آید.

در اینجا نمونه ای از صفحه اصلی سایت و کد HTML آن آورده شده است که با مقایسه این دو می توانید محل قرارگیری تگ ها و نحوه عملکرد آن ها را یاد بگیرید.

نمونه صفحه سایت 

نمونه کد HTML

ساختار یک صفحه HTML؛ طراحی صفحه سایت

یک صفحه HTML به دو بخش عمده تقسیم می شود:

عنوان

در یک صفحه HTML، قسمت عنوان (<head>) شامل داده های بنیادینی می باشد که بطور کلی در صفحه سایت نمایش داده نمی شود. بااین وجود، بخش عنوان می تواند در نحوه نمایش صفحه سایت موثر باشد.

متن

بخش متن (<body>) شامل مطالبی است که در صفحه اصلی سایت دیده می شوند. این مطالب همان متون، تصاویر و فیلم هایی هستند که کاربران مشاهده می کنند. این بدان معناست که تگ ها تمام این مطالب را فرمت می کنند.

همانطور که مشاهده کردید هر دو بخش عنوان و متن در صفحه HTML با تگ های مربوط به خودشان نوشته می شوند: (<head> و <head/>) و (<body> و <body/>)

حال سوال اینجاست زمانی که تگ متن بخش متن و تگ عنوان قسمت عنوان صفحه را تشکیل می دهد، پس خود صفحه HTML چگونه ایجاد می شود؟

تگ (<html> و <html/>) اصلی ترین تگ است که اولین و آخرین تگ استفاده شده در زمان نوشتن صفحه است. هر صفحه ای باید با این تگ آغاز شده و در نهایت به پایان برسد در غیر این صورت، مرورگر قادر به نمایش دادن صفحه نخواهد بود. سایر تگ ها با توجه به ضرورت استفاده، می توانند بطور اختیاری استفاده شوند.

منبع: www.how-to-build-websites.com

 

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.