10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015
۱۰ طرح اینفوگرافیک برتر سال ۲۰۱۵
2016/01/05
ساده گرایی (مینیمالیسم)
ساده گرایی (مینیمالیسم)
2016/01/10

تایپوگرافی در سال ۲۰۱۶

تایپوگرافی در سال 2016

تایپوگرافی آمیزه ای از هنر، علم، کسب و کار و فناوری است. سال ۲۰۱۵ با پیشرفت های جالب و شگفت انگیزی در این زمینه مواجه بوده است. باید دید سال ۲۰۱۶ منتظر چه تغییراتی است؟ در این مقاله، ۳ نکته جالب توجه در مورد تایپوگرافی را بررسی می کنیم که می توانند منعکس کننده سبک های نوین سال ۲۰۱۶ باشند.

۱) آیا سال جدید با بازگشت تایپوگرافی Serif همراه است؟

اگرچه سال های اخیر، تایپوگرافی Sans Serif از محبوبیت بی نظیری برخوردار بوده است اما طراحان هرگز نباید جایگاه و شهرت گذشته Serif را فراموش کنند. در سال های پیشین، به علت رزولوشن پایین سخت افزارهای قدیمی ویژگی های بارز تایپوگرافی Serif یعنی کشیدگی حروف، محو شده و درنتیجه این سبک کاربرد چندانی ندارد.

serif تایپوگرافی در سال 2016

امروزه، با ارتقای کیفیت تصویری وسایل دیجیتال و همچنین پیدایش نوت بوک ها، تبلت ها و تلفن های همراه با تراکم پیکسل بالا، استفاده از Serif باز ترویج یافته است. در کنار توسعه وسایل الکترونیک جهت رفع این مشکل، برای جبران محدودیت سخت افزارها در نمایش Serif ، نسخه های جدیدی از این تایپوگرافی نیز ارائه شده اند که به خوانا بودن هر چه بیشتر این تایپوگرافی کمک می کنند.  درنتیجه امید آن می رود که با پیشرفت روزافزون تکنولوژی شاهد بازگشت Serif به دنیای طراحی باشیم.

۲) تایپ دیجیتال

در دنیای امروز، تایپ دیجیتال همه جا وجود دارد؛ موبایل های هوشمند، تلویزیون، سایر وسایل و همانطور که به نظر می رسد این مبحث از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر، یکی از طراحی های معروف در زمینه فونت San Francisco typeface است که اولین بار برای Apple Watch طراحی شد و متعاقباً برای سیستم عامل های iOS و OS El Capitan نیز بکار گرفته شده است. تغییر زمینه تایپوگرافی یکی از شناخته شده ترین و معروف ترین برندها دنیا توجه همگان را عمیقاً به خود جلب کرد. نمونه های دیگر از این قبیل که دنیای تایپوگرافی را با تحول جدیدی رو به رو ساختند، تغییر تایپوگرافی کتابخوان Amazon Kindle و لوگوی Google در سپتامبر سال ۲۰۱۵ می- باشد.

Bookerly KindlePaperwhite 791x1079 تایپوگرافی در سال 2016

 اگرچه این تغییرات با مخالفت های بسیاری از جانب رسانه ها مواجه شدند اما برای برخی دیگر، ایده های جالبی بوده و باید انتظار داشت که در سال میلادی جدید، بیش از گذشته با این تایپوگرافی ها برخورد کنیم.

۳) نرم افزارهای طراحی تایپوگرافی

 طراحی تایپوگرافی تجارتی است که نیازمند مهارت ها و توانایی های ویژه ای است اما علاوه بر داشتن استعداد، بهره مندی از نرم افزارهای کارآمد می تواند کمک بزرگی در این زمینه کند. در ادامه، به معرفی ابزارهایی می پردازیم که در زمینه طراحی تایپوگرافی نقش عمده ای بازی می کنند. Prototype ،Adobe’s Project Faces و FontArk نرم افزارهایی هستند که کمک می کنند تا بتوان ساختار اصلی فونت مورد نظر خود را تغییر داده و آن را شخصی سازی کرد. با استفاده از این نرم افزارها به آسانی می توان ویژگی های مربوط به تایپوگرافی های متعدد را ترکیب کرده و فونتی را طراحی کرد که اختصاصی و منحصر بفرد می باشد.

با وجود این نرم افزارها نمی توان ارزش تجربیات طراحان تایپوگرافی را نادیده گرفت اما افرادی که برای پروژه های کاری خود تمایل به طراحی اختصاصی و غیر حرفه ای فونت دارند، به راحتی می توانند از این نرم افزارها بهره مند شوند.

منبع: www.creativebloq.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.