اینفوگرافیک (Infographic) چیست؟
اینفوگرافیک (Infographic) چیست؟
2016/01/05
تایپوگرافی در سال 2016
تایپوگرافی در سال ۲۰۱۶
2016/01/06

۱۰ طرح اینفوگرافیک برتر سال ۲۰۱۵

10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015

با گذشت زمان، تعداد طرفداران طرح های اینفوگرافیک افزایش می یابد. در سال میلادی گذشته طرح های بیشمار و جذابی در غالب اینفوگرافیک ارائه شدند که در اینجا ۱۰ تا از بهترین طرح ها را به شما معرفی می کنیم.

۱) روان شناسی طراحی لوگو

colour infographic crop 10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015

یکی از اینفوگرافیک های جالب سال ۲۰۱۵، در ارتباط با بعد روان شناسی طراحی لوگو است.

هر روزه لوگوهای متنوعی به ما معرفی می شوند ولی عوامل متعددی در تاثیرگذاری لوگو نقش دارند. این مسئله از رنگ بندی و اشکال گرفته تا اندازه ها و فواصلی که قرار داده می شوند. اینفوگرافیک بالا به بهترین نحو ممکن روان شناسی لوگوها را نشان می دهد و به عبارت دیگر، دلیل موفقیت آن ها را نیز شرح داده است (جهت دیدن اینفوگرافیک در اندازه واقعی، روی تصویر بالا کلیک نمایید).

۲) جنگ نوستالژی و پیشرفت تکنولوژی

newmedia oldvsnew lc v5 cropped1 10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015

وسایل قدیمی اگرچه امروزه کاربرد زیادی ندارند ولی یادآور خاطرات زیبایی هستند و همچنان در کنار وسایل پیشرفته امروزی محبوبیت خود را حفظ کرده اند. اینفوگرافیک بالا مبین همین مطلب است و به نوعی به مقایسه ابزار قدیمی و پیشرفته می پردازد (جهت دیدن اینفوگرافیک در اندازه واقعی، روی تصویر بالا کلیک نمایید).

۳) بازی رنگ ها در طراحی وب سایت 

Color Coordination crop 10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015

در زمان طراحی وب سایت یکی از نکات مهم، توجه به ترکیب رنگی است چرا که انتخاب اشتباه رنگ می تواند تاثیر منفی بر کاربران داشته باشد. در اینفوگرافیک بالا تاثیر رنگ های متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است. درنتیجه، می توان به کمک نکات ذکر شده انتخابی حرفه ای از رنگ ها داشته باشید (جهت دیدن اینفوگرافیک در اندازه واقعی، روی تصویر بالا کلیک نمایید).

۴) ۴۰ روش داشتن خلاقیت

40ways crop 10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015

داشتن خلاقیت، لازمه هر طراح موفقی است. در برخی موارد، افرادی هستند که توانایی خلق آثار چشم گیر را ندارند و می بایست در ابتدای راه، راهنمایی های لازم را دریافت کنند. در اینفوگرافیک بالا، با طرح های جالب و نکات مختصر اما مفید، می توانید در مسیر خلق طراحی های زیبا گام بردارید (جهت دیدن اینفوگرافیک در اندازه واقعی، روی تصویر بالا کلیک نمایید).

۵) مشخصات رایج طراحان معروف

stereotype crop 10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015

در اینفوگرافیک بالا، سبک ها، علاقه مندی ها و بسیاری از ویژگی های جالب و مشترک میان طراحان معروف نشان داده شده است. این طرح ساده اما بسیار جالب می تواند به طرفداران مشاغل ذکر شده کمک کند تا از سبک طراح محبوب خود پیروی کنند (جهت دیدن اینفوگرافیک در اندازه واقعی، روی تصویر بالا کلیک نمایید).

۶) ۱۰ اصل مهم و اساسی در طراحی لوگو

10 Commandments of Logo Design1 10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015

در یکی از مواردی که اینجا ذکر شد روان شناسی لوگوها را بررسی کردیم. اینفوگرافیک بالا، ۱۰ تا قانون اساسی در طراحی لوگو را به شما نشان می دهد و می تواند راهنمای مناسبی در طراحی هرچه بهتر لوگو باشد (جهت دیدن اینفوگرافیک در اندازه واقعی، روی تصویر بالا کلیک نمایید).

۷) بهترین وضعیت فیزیکی در محیط کار

posture 10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015

وضعیت نامناسب فیزیکی بخصوص زمان نشستن می تواند افراد را دچار مشکلات جسمانی نماید. اینفوگرافیک مربوط به این بخش، با ارائه تمرین ها و حرکات ورزشی متنوع به بدن شما کمک می کند تا در شرایط خوبی باقی بماند (جهت دیدن اینفوگرافیک در اندازه واقعی، روی تصویر بالا کلیک نمایید).

۸) مروری بر ۳۰ سال تجربه طراحی وب سایت

Web Design History changed 10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015

در اینفوگرافیک شماره ۸ مروری به ۳۰ سال تجربه طراحی وب سایت شده است. زمانی که اولین سایت HTML در سال ۱۹۹۱ شکل گرفت تا زمان حال که طراحان خبره ای در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. در حقیقت این طرح نشان می دهد چگونه در طی این مدت اندک علم طراحی وب سایت پیشرفت کرده و در مسیر رو به جلو حرکت کرده است (جهت دیدن اینفوگرافیک در اندازه واقعی، روی تصویر بالا کلیک نمایید).

۹) ۲۶ نکته قابل توجه پیش از توسعه یک وب سایت

develop changed 10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015

اینکه شما در زمینه طراحی وب سایت فرد ماهری باشید یا تازه کار مسئله چندان مهمی نیست. تنها چیزی که حائز اهمیت است توجه شما به نکات ریز و ضروری  از قبیل نقشه سایت، هاستینگ (فضای میزبانی)، امنیت و سایر جزئیات در این مبحث است. به لطف اینفوگرافیک بالا، بطور خلاصه می توانید ببینید چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهید (جهت دیدن اینفوگرافیک در اندازه واقعی، روی تصویر بالا کلیک نمایید).

۱۰) چگونه می‌توان یک اینفوگرافیک بی‌نظیر طراحی کرد؟

The Great Big List of Infographic1 crop 10 طرح اینفوگرافیک برتر سال 2015

چناچه با دیدن لیست برترین اینفوگرافیک های سال ۲۰۱۵ مشتاق به طراحی اولین اینفوگرافیک خود شده اید طرحی را به شما معرفی می کنیم که بطور کامل نحوه طراحی اینفوگرافیک را به شما نشان می دهد.

منبع: www.creativebloq.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.