طراحی سایت (بخش چهارم)
طراحی سایت (بخش چهارم)
2016/02/21
طراحی فرم فرآیند ثبت نام
طراحی فرم فرآیند ثبت نام
2016/02/22

طراحی سایت (بخش پنجم)

طراحی سایت (بخش چهارم)

در قسمت آخر مقالات طراحی سایت، مراحل اصلی راه اندازی سایت معرفی می شوند که بدین ترتیب می توان سایت را در اینترنت مورد استفاده قرار داد.

خلاصه فرآیند طراحی سایت – بخش پایانی

SEO tools طراحی سایت (بخش پنجم)

مرحله هشتم) ثبت نامه دامنه

این مرحله از سایر مراحل دشوارتر است چرا که بسیاری از اسامی دامنه انتخاب شده اند. امروزه که حتی نمی توان به اسامی تک لغتی فکر کرد چرا که خیلی وقت پیش از اسامی مورد استفاده قرار گرفته اند.

در حال حاضر، گزینه های بسیاری برای دامنه ها وجود دارد ولی در گذشته تنها دامنه ای ممکن برای ثبت com. بود چرا که دامنه های org. و net. فقط متعلق به سازمان های ویژه ای بودند. این قوانین قدیمی، هم اکنون کاربردی ندارند. از نقطه نظر موتورهای جستجو، هیچ اختلافی میان کدهای پایانی دامنه ها نیست.

برخی از مردم بر این عقیده هستند که ابتدا باید نام دامنه را ثبت نمود و بعد به طراحی سایت پرداخت. این گفته زمانی درست است که طراحی سایت تحت تاثیر دامنه باشد.

چگونه می توان پی برد که دامنه مورد نظر از قبل انتخاب شده است؟

سریع ترین راه برای تشخیص این مطلب، تایپ نام دامنه در مرورگر است. بدین ترتیب می توان فهمید که آیا این دامنه استفاده شده است یا نه. این روش همیشه کاربردی نیست چرا که بسیاری از دامنه ها خریداری شده اند ولی سایتی ندارند.

بهترین روش مراجعه به کسی که کار ثبت دامنه را انجام می دهد. این افراد فرمی را در اختیار شما قرار می دهند که بوسیله آن می توان نام های دامنه در دسترس را چک کرد.

مرحله نهم) پیدا کردن یک شرکت هاستینگ: در یک هاست بدنبال چه چیزی باید باشیم؟

امروزه، هاستینگ وب سایت ها هزینه کمتری نسبت به گذشته دارند. بنابر نوع سایت این هزینه های می توانند بسیار متفاوت باشند.

چه عواملی می توانند در هزینه هاستینگ موثر باشند؟

  • ترافیک: هر چه میزان ترافیک سایت بیشتر باشد ماهانه هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.
  • ویژگی ها و یا خدمات بیشتر: مبلغ هاست به فضای مورد استفاده نیز بستگی دارد. چنانچه شما بخواهید برای سایت خود از پایگاه داده ها استفاده نمایید یا نیاز به حساب های متعدد ایمیل دارید، فضای بیشتری برای ذخیره سازی فایل های خود می خواهید و همین امر باعث بالا رفتن هزینه هساتینگ می شود.

در انتها، کاری که باید انجام داد انتخاب شرکت هاستینگی است که می تواند بهترین خدمات را به شما ارائه نماید. همیشه ارزان ترین خدمات مناسب نیستند ولی شاید بدرد کار شما بخورند.

مرحله دهم) آپلود سایت روی سرور شرکت هاستینگ

زمانی که طراحی سایت به پایان رسید، نام دامنه و شرکت هاستینگ انتخاب شدند، می توان وب سایت را روی سرور هاست آپلود کرده تا دنیا آن را ببینند. معمولاً، برای این کار می توانید از FTP استفاده نمایید. شرکت هاستینگ باید در زمینه جزئیات این امر خدمات لازم را ارائه دهد.

چند نکته:

۱. حجم صفحات وب کم باشد.

۲. محتوای عناوین با واضح و مشخص باشد.

۳. پاراگرف های کوتاه انتخاب کنید.

۴. اطلاعات تماس باید به راحتی در دسترسی باشند.

۵. ساختار و ظاهر صفحات وب را ثابت نگه دارید.

۶. در تمامی صفحات گزینه “خانه” را قرار دهید تا کاربران به راحتی به صفحه اول سایت بازگردند.

۷. اظمینان داشته باشید که همیشه زیر لینک ها خط کشیده شده اند.

۸. لوگوی شرکت باید در تمامی صفحات استفاده شود.

 

منبع: www.how-to-build-websites.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.