10 اصل طراحی UX برای نرم افزارهای موبایل و وب سایت ها
۱۰ اصل طراحی UX برای نرم افزارهای موبایل و وب سایت ها
2016/03/06
تاثیر هاستینگ بر SEO
تاثیر هاستینگ بر SEO
2016/03/07

مختصری بر تاریخچه طراحی گرافیک

مختصری بر تاریخچه طراحی گرافیک

گفته می شود که طراحی گرافیک از زمان های خیلی دور در میان انسان ها وجود داشته و برای تزئین وسایل، ساختمان ها و پارچه ها بکار گرفته می‌شود. اصطلاح طراحی گرافیک و شغل مرتبط با آن با ورود صنایعی چون عکاسی، چاپ و ویدئو رونق فراوانی یافت و امروزه به کار افرادی اتلاق می شود که در طراحی چاپ عمومی و صنعت چاپ کتاب مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشگامان طراحی گرافیک01 printer press 233x300 مختصری بر تاریخچه طراحی گرافیک

از همان آغاز تمدن بشر، انسان ها به طراحی گرافیک علاقه مند بودند و از آن بعنوان نماد قدرت استفاده می کردند. بی گمان اولین مثال ها از طراحی گرافیک می‌توانند پرچم ها و سکه هایی باشند که صورت امپراتورها روی آن ها حک شده اند.

در قرن نوزدهم، صنعت طراحی گرافیک بواسطه طراحی گرافیکی تجاری و انتشار کتاب ها با تصاویر و چاپ های متنوع، با پیشرفت قابل توجهی مواجه شد. علاوه براین، در بخش های هنری نیز این تحولات با ایجاد تمایز بین هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی بسیار به چشم آمدند.

انقلاب رسانه های جمعی

از زمانی که رسانه جمعی انسان ها را به یکدیگر نزدیک تر کرده است، طراحی گرافیک بطور گسترده ای در صنایع چاپ، بسته بندی و تبلیغات مورد استفاده قرار گرفته است. طراحان گرافیک بدلیل همکاری چاپخانه ها یا روزنامه ها، مجلات، فیلم ها، کتاب ها و مراکز تبلیغاتی با استقبال گرمی مواجه شدند. از کتاب ها گرفته تا روزنامه ها و مواد بازاری، نیاز به چاپخانه ها برای بکارگیری از طراحان گرافیک همه جا وجود داشت. همچنین، صاحبان تجارت نیز در تلاش بودند تا با استخدام طراحان گرافیک لوگوها، تبلیغات، روزنامه ها و بروشورهای جذابی را ارائه دهند.

coke vintage sign مختصری بر تاریخچه طراحی گرافیک

در جواب به افزایش تقاضا برای طراحان گرافیک که در زمینه امور چاپ و طراحی های هنری برای تبلیغات تخصص دارند، اولین مدرسه طراحی گرافیک در آلمان تاسیس شد که با استقبال گرمی مواجه شد.

در زمان اتمام جنگ جهانی دوم که دنیای غرب کاملاً متحول شد، روش برندسازی توسط لوگوها با استفاده از طراحی گرافیک از محبوبیت بالایی برخوردار شد. بسیاری از لوگوها از همان زمان طراحی شدند و تاکنون رایج هستند.

حرکت به سمت دیجیتال شدن

امروزه سیستم های کامپیوتری در صنعت طراحی گرافیک بسیار کارآمد هستند چراکه جلوه های تصویری مانند سایه دادن و رنگ زدن تنها به کمک یک کلیک ساده انجام می شوند. بسیاری از فونت های نمادین در سیستم های کامپیوتری از پیش نصب شده اند که کار را برای طراحان گرافیکی آسان تر می نمایند. همچنین، این امکان را به صنعت طراحی گرافیک داده اند تا در سراسر دنیا انقلابی عظیم برپا کند. از آنجایی که در سه دهه گذشته نرم افزارهای پردازشگر عکس و متون نیز مورد استفاده قرار گرفته اند، طراحان گرافیک براحتی می توانند جلوه های هنری زیبایی به طراحی های خود اضافه نمایند. امروزه، بواسطه لوگوها و طراحی گرافیک می توان براحتی برندها را شناسایی کرد.

به نظر می رسد در آینده طراحی های  گرافیک از محبوبیت بیشتری نسبت به امروز برخوردار شوند و در زمینه های متعدد و گسترده مورد استفاده قرار بگیرند. ازآنجایی که با ورود تبلت ها، تلفن های هوشمند، کتابخوان های الکترونیکی و گجت های متعدد هر روزه شاهد پیشرفت فناوری هستیم، بیش از پیش با طراحی های گرافیکی و ایده های جالب و خلاقانه آشنا می شویم.

منبع: www.webdesignviews.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.