طراحی سایت - طراحان
استفاده از CSS در تصاویر ۳D
2016/02/13
Moodle چیست؟ (بخش اول)
Moodle چیست؟ (بخش اول)
2016/02/14

خلق تصاویر GIF در فوتوشاپ

خلق تصاویر متحرک GIF در فوتوشاپ

امروزه پسوند سه حرفی GIF کاربرد فراوانی دارد. اصطلاح GIF مخفف عبارت Graphics Interchange Format  یا قالب مبادله گرافیک می باشد و در حقیقت مشخص کننده تصاویر گرافیکی ثابت یا متحرک می باشد. بسیاری از مواقع تصاویر GIF جلوه ای زیبا به طراحی‌های ما می دهند. بنابراین، در این مقاله می خواهیم نحوه ایجاد تصاویر GIF در فوتوشاپ را توضیح دهیم.

۱) اندازه و رزولوشن تصاویر GIF: در ابتدای کار باید اندازه و رزولوشن فایل را انتخاب کنیم. از آنجایی اندازه های متنوعی برای تصاویر وجود دارند، بهترین و رایج ترین انتخاب می‌تواند ۴۶۸*۸۰ پیکسل و رزولوشن ۷۲dpi باشد.

banners step1 خلق تصاویر GIF در فوتوشاپ

۲) ایجاد تغییرات لازم: پس از اینکه لایه های متعدد برای هر اسلاید ایجاد شدند، می تواند با استفاده از قسمت Menu گزینه view را انتخاب کرده و بعد به سراغ گزینه Animation بروید. برای اینکه انیمیشن از جذابیت بیشتری برخوردار باشد می توانید لایه های متنی را کپی کرده، تغییرات لازم را اعمال نموده و از برخی جلوه های تصویری استفاده نمایید تا بدین ترتیب نتایج زیبایی بدست آورید.

21 خلق تصاویر GIF در فوتوشاپ

۳) توالی تصاویر GIF: بر اساس مکان قرار گیری برخی از طراحان سایت ها نیاز دارند تا انیمیشن بعد از زمان معینی متوقف شود. گاهاً نیز اتفاق می افتد که تصویر برای همیشه از کار افتاده و دیگر تحرکی ندارد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است چهارچوب زمانی را زیر هر اسلاید تنظیم نموده و فایل GIF نهایی را بصورت Save for Web ذخیره نمایید. درنهایت، این امکان وجود دارد که تنظیمات پایانی را پیش از ذخیره نمودن فایل تغییر داده و تنظیمات دلخواه خود را نهایی سازید.

banner step3 خلق تصاویر GIF در فوتوشاپ

 

 

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.