تقابل UX و SEO در طراحی سایت
تقابل UX و SEO در طراحی سایت (بخش اول)
2016/01/13
8 ابزار پر کاربرد CSS
۷ ابزار پر کاربرد CSS
2016/01/16

تقابل UX و SEO در طراحی سایت (بخش دوم)

تقابل UX و SEO در طراحی سایت

 زمان طراحی سایت، دو نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرند UX design (طراحی تجربه کاربر) و SEO (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) می باشند.

در حالی که هر دو مقوله به نوعی هدف نهایی طراحی سایت و ارائه خدمات می باشند، در عمل هر کدام برای دو قشر متفاوت فعالیت می کنند. طراحان UX تنها به کاربران توجه می کنند ولی افراد متخصص در زمینه SEO به تنها مسئله‌ای که اهمیت می دهند، الگوریتم های جستجو می باشد.

برخی اطلاعات نادرست در زمینه UX design و SEO

بسیاری از روش هایی که در زمینه SEO معرفی شده‌اند، امروزه دیگر کاربردی ندارند و درباره آن ها تصورات اشتباهی شکل گرفته است.

  • تصور اشتباه بر این است که استفاده از تصاویر توجه کاربران را جلب می کند.

حقیقت این است که چنانچه کیفیت تصاویر خیلی بالا باشد باعث می شود که صفحه دیر بارگذاری شود و این امر بر مقوله‌های UX design و SEO تاثیر منفی دارد.

  • تصور اشتباه این است که طراحی ساده می تواند موجب خستگی کاربر شود.

حقیقت این است که طراحی توجه کاربر را جلب می کند که بتواند به وضوح کاربر را هدایت کرده و موجب گیجی وی نشود. بهتر است در منوها هر آنچه که ضروری است قرار داده شود و از شلوغی بیش از حد پرهیز شود.

  • تصور اشتباه بر این است که متون قرار گرفته در پایین صفحه توسط کاربران خوانده نمی شوند.

حقیقت این است که چنانچه محتوای سایت بتواند کاربر را به خود جلب کند فرقی نمی کند متن در بالا یا پایین صفحه قرار گرفته باشد چون در صورت جذاب بودن سایت، حتماً کاربران به تمام بخش های سایت مراجعه می کنند.

در ادامه مثال هایی از راهکارهایی به شما ارائه می دهیم که می توانند بر UX design و SEO تاثیر مثبت بگذارند.

نقشه سایت

sitemap 1 تقابل UX و SEO در طراحی سایت (بخش دوم)

وجود نقشه سایت جستجوی اطلاعات را برای موتورهای جستجو و کاربران شما آسان می نماید. جهت ساخت نقشه سایت می توانید از بخش آموزش گوگل استفاده نمایید.

الگوهای جستجو در سایت

navigation تقابل UX و SEO در طراحی سایت (بخش دوم)

بهتر است در طراحی سایت خود از الگوهایی برای هدایت کاربران استفاده نمایید تا براحتی بتوانند در سایت جستجو کنند. در این زمینه بهتر است به مبحث ساده‌گرایی در صفحه آرایی نیز توجه کرده و خیلی صفحات سایت را شلوغ نکنید. همانطور که در تصویر بالا دیده می شود، وب سایت .BigDrop Inc به بهترین شکل در پایین صفحه نحوه هدایت کاربران در سایت را نمایش داده است.

Breadcrumbs

breadcrumb تقابل UX و SEO در طراحی سایت (بخش دوم)

وجود راهنمای Breadcrumb در سایت هم به موتورهای جستجو و هم به کاربران اجازه می دهند تا بدانند در چه بخشی از سایت هستند و چگونه وارد آن قسمت شده‌اند.

بارگذاری سریع سایت

گوگل و کاربران هر دو از بارگذاری کند سایت ابراز نارضایتی می کنند. بطور ایده آل، بارگذاری هر سایت باید زیر ۵ ثانیه بطول بیانجامد. در صورتی که بیشتر از این مدت طول بکشد از کاربری سایت شما کاسته خواهد شد.

منبع: www.awwwards.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.