ترکیب رنگ در طراحی سایت
ترکیب رنگ در طراحی وب سایت
2015/12/28
6 سبک جدید طراحی سایت در سال 2016
۶ سبک جدید طراحی سایت در سال ۲۰۱۶ (بخش اول)
2015/12/30

تاثیر فونت برکاربران وب سایت ها

تاثیر فونت برکاربران وب سایت ها

چرا انتخاب فونت مناسب برای طراحی وب سایت حائز اهمیت است؟

اغلب مواقع طراحان وب سایت وقت زیادی را جهت تنظیمات تایپی وب سایت خود از قبیل سایز، فاصله گذاری، رنگ و غیره صرف می کنند چرا که کیفیت این تنظیمات می تواند بر دیدگاه کاربران وحس آن ها درمورد خلاقیت سازنده وب سایت بطور شگرفی موثر باشد ولی آنچه که بسیار مورد توجه بوده و در این زمینه نقش مهمی بازی می کند فونت می باشد.

font 21 تاثیر فونت برکاربران وب سایت ها

“عناوین و متن اصلی، عواملی هستند که توجه کاربران را بسیار جلب کرده و به عبارت دیگر، افراد را مجاب به بازدید و مطالعه وب سایت مذبور می کنند.”

زمانی که می خواهید فونت مناسبی برای وب سایت خود انتخاب کنید بهتر است حجم متن را مدنظر قرار دهید چرا که نوع فونت باید بگونه ای باشد که در خواننده خستگی ایجاد نکرده و عاملی برای انصراف وی از ادامه خواندن نباشد. نتیجه کار هر چه باشد باید عاملی برای ترغیب افراد به مطالعه محتوای سایت شما باشد.

در زمان انتخاب فونت چه عواملی را باید مد نظر قرار داد؟

متن های شما چه پیغامی را به خواننده می رساند؟

انتخاب فونت، لحن متن را نشان می دهد. درنتیجه آنچه که برای موضوع کاری شما مناسب است را درنظر بگیرید. به عنوان مثال، محتوای سایت می تواند طنزآمیز، تجاری، کودکانه و غیره باشد. پس با توجه به این مطلب، باید فونتی را استفاده کرد که در نگاه اول محتوای سایت را به خواننده معرفی کند.

آیا فونت مورد نظر شما براحتی قابل دسترس است؟

برخی از فونت ها رایگان هستند و برخی دیگر باید به مبلغ گزافی خریداری شوند. باید در نظر بگیرید که آیا فونت مورد نظر مناسب بودجه شما می باشد. این عامل خود می تواند نوع فونت انتخابی شما را محدود نماید.

منبع: www.webdesignermag.co.uk

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.