انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب – گرافیک

طراحی سایت - طراحان
چطور یک وردپرس نفوذ ناپذیر داشته باشیم؟
2016/09/21
طراحی سایت
افزایش سرعت بارگذاری سایت
2016/10/30

انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب – گرافیک

طراحی سایت

طراحی سایت

 یکی از مهم ترین فاکتورهایی که بازدیدکننده را به خود جذب می کند، ظاهر و طراحی سایت است، اما همیشه تمام بازدیدکنندگان و مشتریان سایت‌ها دارای سلیقه یکسان نیستند. یک سایت می‌تواند از نظر گروهی از بازدیدکنندگان بسیار خوب و حرفه‌ای به نظر رسد و از طرف دیگران بسیار بد و ابتدایی. طراح سایت خوب، وب سایت را با سلیقه خود نمی‌سازد بلکه بنا بر گروه مخاطبین سایت(بازدیدکنندگان) و آن‌چه مدیر سایت تمایل دارد، طراحی می‌کند. به عنوان مثال برای یک سایت حقوقی نمی‌توان از طرح‌های فانتزی استفاده کرد. زیرا این کار بازدیدکننده را کودک تلقی می‌کند و به سایت جنبه شوخی می‌دهد.

بر اساس تجربیاتی که از گشت و گذار در اینترنت و تحقیق درمورد انواع طراحی سایت کسب شده، متوجه شده‌ایم اغلب سایت‌ها در میان یکی از چهار دسته زیر قرار می‌گیرند. اگر این دسته بندی را ندانید و کار را به طراح بسپارید ممکن است در پایان کار اصلاً از سایتتان راضی نباشید و حتی حاضر به نشان دادن آن به اعضای خانواده نباشید، چه برسد به بازدیدکننده و رقیبان. در نتجیه با دانستن آن‌ها راحت‌تر می‌توانید سایت مورد نیاز خود را تجسم کرده و سفارش دهید.

۱. طراحی سایت نا منظم: که امروزه یکی از پر طرفدارترین طراحی‌های جدید دنیای گرافیست می‌باشد، به سایت‌هایی گفته می‌شود که از خصوصیات زیر برخوردارند:

رها، کهنه، لبه‌های نا متقارن، محو شده و کاملاً متفاوت. این خصوصیات، سایت را از دیگر وب سایت‌های براق، ساده و خط کشی شده نسل قبل طراحی، جدا می‌کند. اما باید به این مورد توجه داشت که علی رغم وجود این خصوصیات، نظم و هارمونی خاصی در این گونه سایت‌ها وجود دارد که باعث اذیت شدن و سر در گمی مخاطب نمی‌گردد. درواقع این سایت‌ها با وجود بی قانونی در طرح گرافیک چهارچوب خاصی برای پیاده سازی دارند.

این دست سایت‌ها برای هنرمندان، افراد خلاق و دوست داران طراحی‌های مدرن و متفاوت مناسب است و برخی از پزشکان، مهندسان و کسانی که با خط کش و نظم ساخت انسان، میانه خوبی دارند اصلا آن را نمی‌پسندند.

FlatWebDesign 300x200 انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری وب   گرافیک

طراحی سایت

۲. طراحی سایت خلوت: این نوع طراحی سایت، در ظاهر ساده هستند اما تفکری در پی ساخت آن‌ها نهفته است. استفاده از المان‌های کم و گرافیکی و استفاده از دو یا سه رنگ در طراحی، به آن‌ها ظاهری متفاوتی داده است و برخلاف دسته اول، به تمیزی معروفند. از نظر طراحی کاملاٌمتمایز، حرفه ای و مدرن هستند. همچنین پیام “صاحب این سایت مشتاق است” و ” صاحب این سایت قابل اعتماد است” را به بازدیدکننده القا می‌کند.  این گونه سایت‌ها برای همه مناسب است غیر از کسانی که دوست ندارند تفاوت شایانی با بقیه داشته باشند. این تفاوت آن‌ها را می‌ترساند و سایت‌های استاندارد را می‌پسندند.

۳. طراحی سایت پر المان: این طراحی طرفدارانش در ایران بیشتر از طراحی سایت دسته‌های دیگر می‌باشد. موضوع سایت تعیین می‌کند وب سایت از چه المان‌ها و رنگ‌هایی تشکیل شده باشد. مثلاً اگر موضوع سایت شرقی،‌ سنتی هنری و ایرانی باشد از انواع المان‌های بته جقه، فلورال یا انواع گلیم و بافت آن در سایت استفاده می‌شود. یا اگر موضوع سایت کودک یا فضایی فانتزی باشد، آیکون‌های مختلف در جای جای بک گراند و هدر به کار می‌رود. این سایت‌ها اگر به درستی طراحی شوند، فضایی گرم و پر هیجان را ایجاد می‌کنند که بیان گر  پشتکار، خونگرمی و مشغله صاحب سایت است.

۴. طراحی سایت ساده و استاندارد: این طراحی را خوب می‌شناسید. اغلب سایت‌هایی که می‌بینید از این نوع طراحی بهره برده‌اند. هدری مستطیلی در بالای صفحه، منو در زیر هدر یا به صورت عمودی، همه قسمت‌ها در سایت قاب و محدوده دارند، معمولاً از رنگ‌های رایج خاکستری، سفید برای بک گراند با طرح‌های خط یا شیار استفاده می‌شود. هدر‌ها شامل چند عکس هستند. البته  این طرح‌ها می‌توانند در کمال سادگی زیبا هم باشند و با تلفیق درست رنگ و عکس هدر ، حسی حرفه‌ای ایجاد کنند. اما ظاهر این گونه سایت‌ها یاد بازدیدکننده نمی‌ماند که برای برخی از صاحبان سایت، اصلاً مهم نیست و به مسائل دیگری همچون محتوای با ارزش اهمیت می‌دهند، که درست هم هست. این سایت‌ها برای شرکت‌ها، تجار ، وکلا و مشاغل جدی بسیار مناسب هستند .

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.