طراحی سایت
افزایش سرعت بارگذاری سایت
2016/10/30
هشتگ
هشتگ (Hashtag)
2016/10/31

الگوریتم جدید گوگل

طراحی سایت

طراحی سایت

این یک واقعیت است که گوگل انقلاب در صنعت تلفن‌های همراه را هدایت می‌کند، بنا بر این به طور مرتب از الگوریتم جدید گوگل در نتایج جست و جوی کاربران خود استفاده می‌کند. گوگل بزرگ‌ترین ارائه کننده پلتفرم تلفن‌های همراه جهان است (اندروید). گوگل هم چنین بزرگ‌ترین ارائه دهنده موتور جست و جو برای تلفن‌های همراه در جهان می‌باشد. علاوه بر این، گوگل بزرگ‌ترین فروشگاه نرم افزارهای تلفن همراه را در اختیار دارد که با نام Google Play شناخته می‌شود. به عبارت دیگر، گوگل تلاش دارد تا تمام ارتباطات عصر جدید با تلفن همراه انجام شوند. با وجود تحقق تمام این اتفاق‌ها، این غول بزرگ کامپیوتری، با داشتن سهم بزرگی از دستگاه‌های موبایلی، جست و جو و نرم افزارها راضی نمی‌شود؛ بلکه می‌خواهد  تمام امواج موجود در هوا را نیز به خود اختصاص دهد. در این مقاله سعی داریم تا سایت‌هایی با مواضع موبایلی گوگل سقوط خواهند کرد را به شما معرفی کرده و راه کارهای مقابله و جلوگیری از این اتفاق را بیان کنیم.

گوگل الگوریتم جست و جوی خود را برای حمایت از سایت‌های سازگار با تلفن همراه (Mobile-Friendly) بازسازی خواهد کرد. طبق اعلان مرکز مدیریت وب سایت گوگل (Google Webmaster Central)، الگوریتم جدید گوگل مهم‌‎ترین تغییر الگوریتم موبایلی خود را در تاریخ زیر اعمال خواهد کرد:

در تاریخ ۲۱ آوریل این تغییرات شروع خواهند شد و استفاده از الگوریتم جدید گوگل برای بررسی سازگاری با تلفن همراه را در پارامترهای رتبه بندی وب سایت‌ها گسترش خواهد یافت. تنها در عرض چند روز، ما شاهد حجم زیادی از افراد ناراحت نسبت به الگوریتم جدید گوگل خواهیم بود. در واقع یک کاربر گوگل ذکر کرده است که این تغییر بیشتر از تاثیر الگوریتم‌های پاندا و پنگوئن خواهد بود.

یک وب سایت سازگار با تلفن همراه یا mobile-friendly چیست؟ خوش بختانه فهمیدن این موضوع بسیار آسان است و فقط می‌بایست وب سایت خود را در صفحه تست گوگل برای سازگاری با تلفن همراه اجرا نمایید. لازم به ذکر است که این تست بدون نقص نیست. گوگل خودش با قرار دادن یک فرم بازخورد، به این موضوع اقرار می‌کند. با این حال، تست سازگاری با تلفن همراه به طور کلی یک سنجش مفید از عملکرد موبایلی یک وب سایت است. یک روش دیگر برای چک کردن یک وب سایت، جست و جوی آن از طریق دستگاه‌های تلفن همراه می‌باشد. اگر در نتایج این جستو جو سایت مورد نظر برچسب mobile friendly بخورد در این صورت این سایت مورد تایید گوگل می‌باشد. در نهایت، شما باید وب سایت خود را از طریق گزارش قابلیت موبایلی گوگل در webmaster tools، اجرا کنید تا به توصیه‌های مربوطه آن دست بیابید که استفاده موبایلی سایت شما را بهبود بخشد.

Google 300x169 الگوریتم جدید گوگل

این تغییر الگوریتم “قابل توجه” خواهد بود

گوگل مجدداً در اعلامیه خود درباره این الگوریتم از واژه تغییر قابل توجه استفاده کرده است. “این تغییر روی جست و جو های موبایلی در همه زبان‌های سراسر جهان تاثیر خواهد گذاشت و هم چنین تاثیر قابل توجهی در نتایج جست و جوی گوگل خواهد داشت.”

تاثیر واقعی یک تغییر الگوریتم وقتی گفته می‌شود این تغییر قابل توجه است، چقدر خواهد بود؟ با جست و جوی آرشیو وبلاگ وب مسترها برای کلمه قابل توجه در مورد :تغییرات الگوریتم‌ها، به تغییرات الگوریتم بزرگ زیر می‌رسیم که گوگل در اعلام آن‌ها از واژه تغییر قابل توجه استفاده کرده است

• Crawling – ۲۰۱۲

• Markup – ۲۰۱۰

• Linking – ۲۰۰۹

• Panda 1.0 – ۲۰۱۲

به نظر می‌بایست برای تغییرات و چیزهایی که گوگل آن‌ها را قابل توجه می‌نامد آمادگی داشت. در حال حاضر ما می‌دانیم که این به روز رسانی از پاندا و پنگوئن هم بزرگ‌تر خواهد بود. هم‌چنین ما می‌دانیم که گوگل موبایل را بسیار مهم در نظر گرفته است و برای همین آن‌ها دارند روی همه جنبه‌ها و مظاهر آن کار می‌کنند. با این به روز رسانی جست و جو، می‌بایست خود را برای تنظیم تکنیکی همگام با توابع جست و جوی موبایلی مجدداً آماده کنیم.

پیش بینی‌های اولیه ما این است که صفحات بهینه نشده برای سازگاری با موبایل‌ها در رتبه بندی موبایلی و احتمالاً رتبه بندی desktop شاهد افت خواهند بود و هر صفحه فاقد بهینه سازی موبایلی دیگر رتبه‌ای برای کلمات کلیدی شان به دست نخواهد آورد. دیگر این که در صفحه اول نتایج جست و جو برای هر کلمه کلیدی فقط وب سایت‌های mobile-friendly قرار خواهند گرفت. الگوریتم جدید گوگل هر صفحه را به صورت جداگانه ارزیابی می‌کند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه الگوریتم جدید گوگل، تجزیه و تحلیل سازگاری موبایلی بر اساس صفحه به صفحه می‌باشد به جای این که بر اساس کل وب سایت تحلیل شود.

این موضوع بدین معنا می‌باشد که در صورتی که سایت شما چند صفحه بهینه شده بر اساس تلفن همراه داشته باشد اما چند صفحه غیر بهینه نیز داشته باشد، گوگل به آن‌ها به صورت جداگانه نگاه می‌کند و صفحه بهینه شده را ترویج خواهد کرد. گوگل در واقع کل یک وب سایت که چند صفحه غیر بهینه دارد را جریمه نمی‌کند. در واقع، اگر یک وب سایت ریسپانسیو باشد و به خوبی طراحی شده باشد، مشکلی نخواهد داشت. و این مورد بیشتر مربوط به سایت‌هایی می‌باشد که چند صفحه بهینه و چند صفحه بهینه نشده دارند. اما به طور کلی مهم این است که یک سایت با تلفن‌های همراه سازگار است یا نه. الگوریتم جدید گوگل به صورت بلادرنگ اجرا می‌شود، بنابراین از لحاظ فنی شما هر زمانی سایت خود را بر اساس جست و جوی موبایلی بهینه نمایید وقتی که این تغییرات الگوریتم شروع شود به سود وب سایت شما خواهد بود.

بدیهی است که گوگل فقط زمانی می‌تواند سازگاری یک وب سایت با موبایل‌ها را ارزیابی کند که ربات‌های خزنده صفحه را ببینند و آن را برای جست و جو ایندکس کنند. در این زمان سایت شما رتبه خود را گرفته است. حالا اگر وب سایت شما در تاریخ ۲۱ آوریل سازگار با تلفن همراه نباشد و در تاریخ ۲۵ سازگار شود، بنابراین در دفعه بعد که ربات گوگل در سایت شما بخزد، رتبه شما بهبود می‌یابد.

Seo 300x160 الگوریتم جدید گوگل

آن چه برای دسکتاپ خوب است برای موبایل هم خوب است

گوگل برخی از پارامترهای رتبه بندی برای موبایل و دسکتاپ را با هم مخلوط کرده است. به عنوان مثال سرعت لود شدن صفحه که در هر دو نوع جست و جوی موبایلی و دسکتاپ تاثیر گذار می‌باشد. می‌شود به راحتی فرض کرد که برخی از ویژگی‌هایی که برای دسکتاپ خوب است برای تلفن‌های همراه نیز به همان اندازه خوب هستند با فرض این نکته که صفحه یک طراحی سازگار با تلفن همراه داشته باشد. البته به خاطر داشته باشید که الگوریتم جدید گوگل ممکن است شروع بکند به تفاوت قائل شدن بین محیط موبایل و دسکتاپ در عوامل مختلف که در حال حاضر آن‌ها را یکی و یکسان در نظر می‌گیرد به دلیل سیستم عامل‌های بسیار متفاوت، زمان لود شدن، طرح و … .

ایندکس شدن اپلیکیشن موبایلی از حالا یک عامل در نتایج جست و جو است

ایندکس شدن برنامه، یک ویژگی نو در الگوریتم جدید گوگل می‌باشد که منحصر به سایت‌هایی خواهد بود که برنامه‌های مرتبط اندرویدی دارند. این ویژگی در حال حاضر فعال می‌باشد. هدف از این ویژگی احتمالاً محکم کردن ارتباط بین جست و جوی موبایلی و نرم افزار موبایلی می‌باشد. در نهایت تفاوت اندکی بین این دو خواهد بود. پر کردن فاصله این دو از طریق جست و جو یک انتخاب منطقی می‌باشد.

گوگل مراحل زیر را برای تسهیل ایندکس شدن برنامه‌ها توصیه می‌کند:

– اضافه کردن لینک پشتیبانی خوب و مشخص کردن چگونگی رسیدن به محتوای خاص در برنامه.

– تایید وب سایت رسمی برنامه تان در کنسول Google play.

– ارائه لینک‌های خوب برای هر صفحه مرتبط وب سایت.

– بررسی خطاها در webmaster tools و برطرف کردن آن‌ها.

نتیجه گیری: در مورد این الگوریتم جدید گوگل چه باید کرد .

۱. به عنوان اولین اقدام، وب سایت خود را با موبایل سازگار نمایید. سایت ریسپانسیو، بهترین گزینه است.

۲. دوم این که در webmaster tools گوگل به تمام مشکلات قابلیت استفاده موبایلی وب سایت خود رسیدگی کنید.

۳. اگر برنامه اندرویدی مرتبط با وب سایت خود دارید، هر چه سریع‌تر آن را به وب سایت خود متصل کنید و ایندکس هم نمایید.

۴. بر معیارهای خود با دقت نظارت کنید تا زمان اجرای الگوریتم جدید گوگل در تاریخ ۲۱ آوریل و پس از آن.

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.