نرم افزار Dreamweaver
نرم افزار Dreamweaver
2016/02/29
نکات آموزشی Dreamweaver
نکات آموزشی Dreamweaver
2016/03/01

Template های نرم افزار Dreamweaver

Template های نرم افزار Dreamweaver

Template های نرم افزار Dreamweaver

یک template چیست؟

یک template ساختاری رایج در یک وب سایت است که در صفحات وب مورد استفاده قرار می گیرند. معمولاً وب سایت ها از ساختاری استاندارد پیروی می کنند بدین معنا که همگی متشکل از یک عنوان، یک منوی ابزار و یک footer بوده و این بخش ها همگی از ارکان رایج و مهم یک صفحه وب می باشند. تصور کنید که سایت شما شامل ۲۵ صفحه باشد. اگر بخواهید تغییر کوچکی مانند افزودن یک لینک جدید اعمال کنید، باید به تمامی ۲۵ صفحه مراجعه نموده و تغییرات را بطور دستی انجام دهید.ولی با استفاده از یکی از Template های نرم افزار Dreamweaver

 می توانید هرگونه تغییری را بطور خودکار در تمامی صفحات اعمال نمایید.

در اینجا چگونگی استفاده از این template ها مورد بررسی قرار می گیرند.

ساختن Template های نرم افزار Dreamweaver

مرحله ۱:

در اولین مرحله صفحه سایت خود را طبق معمول بوسیله ساختار اولیه سایت بسازید. این مرحله باید برای تمامی صفحات سایت شما مشترک باشد.

مرحله ۲:

زمانی که ساختار اولیه را ساختید به قسمت فایل رفته و گزینه Save As Template را کلیک نمایید، برای آن نامی انتخاب نموده و در نهایت آن را ذخیره نمایید.

مرحله ۳:

توجه داشته باشید که حتماً علامت آبی template ظاهر شده باشد. این نشان می دهد که شما هم اکنون در بخش template هستید. بطور خودکار هر template در فولدری تحت همین عنوان ذخیره می شود. توجه داشته باشید که شما می توانید هر تعداد که می خواهید template بسازید. چنانچه از چیدمان های متفاوت برای صفحات استفاده می نمایید می توانید از template های مختلف برای هر بخش سایت خود استفاده نمایید.

مرحله ۴:

در این مرحله باید تمامی بخش های template را قابل ویرایش نمایید درنتیجه می توانید محتوا و اطلاعات مربوط به هر بخش را اضافه نمایید. از آنجایی که محتوای اصلی هر صفحه متغیر خواهد بود در نتیجه این بخش حتماً باید قابل ویرایش باشد.

مرحله ۵:

برای اینکه یک بخش را قابل ویرایش نمایید باید نشانه گر موس را روی آن بخش قرار داده و بعد گزینه Insert/Template Objects/Editable Region را انتخاب نمایید و نام مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. چنانچه به درستی این مرحله را انجام دهید متوجه وجود یک بخش آبی با اسمی که شما انتخاب کرده اید، می شوید که در موقعیت نشانه گر قرار گرفته است.

می توانید اعمال تغییرات را ادامه داده و چیدمان های متفاوت را برای template امتحان کنید.

استفاده از Template های نرم افزار Dreamweaver

با ساختن template ها هنوز کار شما به اتمام نرسیده است. در این بخش باید اطمینان حاصل نمایید که تمامی صفحات از template استفاده می کنند در نتیجه زمانی که template را بروز رسانی می کنید، صفحاتی که از آن template استفاده می کنند بطور خودکار بروزرسانی می شوند.

در ادامه،  مراحل بکارگیری یک template در صفحه سایت آورده شده است.

مرحله اول) پس از اینکه صفحه مدنظر خود را ساختید می توانید یکی از template هایی که طراحی کرده اید برای آن بکار گیرید. برای این کار می توانید به قسمت Modify/Template/Apply Template to page بروید.

مرحله دوم) زمانی که template ویژه ای را برای صفحه سایت انتخاب نمودید پنجره ای تحت عنوان “Choose editable region for orphaned content (انتخاب ناحیه قابل ویرایش برای محتوای صفحه)” ظاهر می شود. درنتیجه، ناحیه قابل ویرایش را انتخاب نمایید. همانطور که مشاهده می کنید template به رنگ زرد نمایش داده شده و قابل ویرایش نیست. تنها بخشی که قابل ویرایش است همان قسمتی است که در template مشخص کردید (مرحله ۵).

توجه داشته باشید که انتخاب template می تواند هم قبل و هم بعد از نوشتن محتوای متنی صورت بگیرد. چنانچه می خواهید بعد از نوشتن متن template را انتخاب نمایید می بایست ناحیه قابل ویرایش جایی که متن قرار می گیرد، باشد.

بروزرسانی Template های نرم افزار Dreamweaver

زمانی که template مدنظر خود را ساختید و آن را برای تمامی صفحات مورد نیاز استفاده کردید، آخرین مرحله نحوه بروزرسانی template است.

هر تغییری که می خواهید در ساختار اولیه سایت ایجاد کنید باید بر روی template انجام دهید. چنانچه template را برای تمامی صفحات سایت خود انتخاب کنید پنجره ای ظاهر می شود که از شما در مورد بروزرسانی template استفاده شده در تمامی فایل ها سوال می پرسد. باید گزینه update را کلیک نمایید.

در این قسمت، می توانید Template های نرم افزار Dreamweaver را که از پیش طراحی شده و قابل استفاده هستند دانلود نموده و در هر زمینه ای بکار گیرید.

نمونه ای از Template های نرم افزار Dreamweaver در زمینه گل:

flower Template های نرم افزار Dreamweaver

دانلود Template

منبع: www.entheosweb.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.