طراحی صفحه سایت (بخش سوم)
طراحی صفحه سایت (بخش سوم)
2016/02/20
طراحی سایت (بخش دوم)
طراحی سایت (بخش دوم)
2016/02/21

طراحی سایت (بخش اول)

طراحی سایت - طراحان

حال که اولین صفحه سایت خود را طراحی نمودید و از مفاهیم بنیادین این مقوله آگاهی کامل دارید، می توانید طراحی سایت خود را آغاز کنید.

معرفی: وب سایت چیست؟؛ طراحی سایت

یک وب سایت مجموعه ای از صفحاتی است که توسط لینک ها به هم متصل شده اند. در HTML، تگ بخصوصی بنام تگ “link” وجود دارد و به شکل زیر است:

<a href="..."></a>

مثالی از نحوه استفاده از این لینک در ادامه آورده شده است:

<a href=" http://www.sites.com ">Go to sites.com</a>

در زمان جستجو در سایت این تگ مورد استفاده قرار می گیرد. درحقیقت، با کلیک بر یک لینک، کاربر به صفحه دیگری هدایت می شود و این نشان دهنده کاربرد تگ لینک است. تگ لینک از اهمیت بالایی در HTML برخوردار است و اتصال داخلی در اینترنت را ممکن می سازد.

Absolute URL در مقابل Relative URL؛ طراحی سایت

برای لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگر در سایت خود، باید میان دو نوع آدرس انتخاب کنید: آدرس Absolute یا مطلق (کامل) و آدرس Realative یا نسبی (جزئی).

آدرس Absolute آدرس کاملی از صفحه است که براحتی از هر موقعیتی در اینترنت پیدا می شود. بعنوان مثال: چنانچه صفحه ای تحت عنوان contact.html در روت سایت وجود داشته باشد و نام دامنه سایت www.yoursite.com باشد، آدرس absolute صفحه مذکور http://www.yoursite.com/contact.html می شود.

url طراحی سایت (بخش اول)

در این جا اصطلاح دیگری که بکار برده می شود “روت” است.

فایل ها (صفحات، تصاویر و غیره) که سایت شماره را تشکیل می دهند در فولدرهایی سازماندهی می شوند. هاست، در سرور فضایی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید فایل های سایت خود را درون آن قرار دهید. این فضایی که به شما اختصاص داده می شود همان “روت” در سایت نامیده می شود و بدین معناست که هر فایلی در این فولدر از قبیل فایل های html، تصاویر و سایر فولدرها مستقیماً توسط نام دامنه شما قابل دسترسی می باشد.

منبع: www.how-to-build-websites.com

 

 

 

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.