6 سبک جدید طراحی سایت در سال 2016
۶ سبک جدید طراحی سایت در سال ۲۰۱۶ (بخش اول)
2015/12/30
طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا)
طراحی ریسپانسیو (واکنش گرا)
2016/01/02

۶ سبک جدید طراحی سایت در سال ۲۰۱۶ (بخش دوم)

6 سبک جدید طراحی سایت در سال 2016

برای طراحی سایت خود چه سبک هایی را باید مدنظر قرار دهیم؟

در بخش اول از این موضوع ۳ سبک جدید طراحی سایت را به شما معرفی کردیم که عبارتند از: منوی همبرگر، اسلایدر چرخشی و طراحی اسکرول پارالاکس. در بخش دوم از این مطلب، در مورد ۳ سبک دیگر توضیح می دهیم.

۴) استفاده از صفحه بارگذاری (Load Screen) سرگرم کننده

گاهاً برای شما پیش آمده است که برای مراجعه به یک سایت مدتی را وقت صرف کرده اید تا صفحه اصلی بارگذاری شده و بعد شما قادر به استفاده از سایت بوده اید. در طراحی یک وب سایت طراحان باید مدنظر داشته باشند که کاربران بیش از ۱۰ ثانیه برای لود شدن سایت صبر نخواهند کرد. 

load screen 1 6 سبک جدید طراحی سایت در سال 2016 (بخش دوم)

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید درصد بارگذاری سایت تنها چیزی است که در صفحه اصلی دیده می شود و این امتیازی منفی در طراحی سایت به شمار می رود.

load screen 2 6 سبک جدید طراحی سایت در سال 2016 (بخش دوم)

درحالی که در مثال بالا، صفحه بارگذاری متشکل از گرافیک های بسیار زیبایی است که در حین بارگذاری صفحه، کاربر را بسیار سرگرم کرده و باعث ترغیب وی برای استفاده و مراجعه مجدد به سایت می شوند.

۵) جاوا اسکریپت (JavaScript)

امروزه استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بعنوان سبک جدید طراحی سایت بسیار پر رونق است چراکه به کمک آن می توان صفحه های بارگذاری زیبا و یا

آیتم های جالبی از قبیل اسلایدرها را خلق کرد ولی پیشنهاد ما به شما این است که بیش از حد معمول از جاوا اسکریپت استفاده نکنید زیرا:

  • سرعت بارگذاری سایت را به شدت کاهش داده و باعث نارضایتی کاربران می شود.
  • در ابزار و گجت های قابل حمل به خوبی عمل نمی کند.
  • همانند سایر زبان های برنامه نویسی چنانچه جاوا اسکریپت به درستی اجرا نشود مورد سوء استفاده قرار می گیرد و امنیت سایت شما را به خطر می اندازد.
  • و در آخر باید اشاره کرد که جاوا اسکریپت بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تاثیر منفی می گذارد.

۶) تایپوگرافی (Typography)

اگرچه در طراحی سایت می توان از فونت ها و عناصر متنوع تایپی استفاده کرد ولی بهتر است که بیش از دو نوع فونت بکار گرفته نشود چراکه این امر منجر می شود سایت درهم ریخته و بی نظم به نظر آید و درنتیجه خواننده را از خواندن مطالب باز می دارد.

typography 6 سبک جدید طراحی سایت در سال 2016 (بخش دوم)

همانطور که در تصویر بالا دیده می شود در طراحی سایت Uxpin فونت های استفاده شده از یک گروه هستند و این تاکتیکی است که نشان می دهد طراحی این سایت بطور حرفه ای صورت گرفته است.

در زمان انتخاب فونت، نکات زیر را حتماً مدنظر قرار دهید:

  • فونت های مختلف را امتحان کنید. هدف شما بر این باشد که یک سبک جدید در طراحی سایت ارائه دهید.
  • چنانچه علاقه مند هستید ترکیبی از فونت ها را بکار بگیرید سعی کنید فونت هایی را استفاده کنید که مکمل یکدیگر بوده و در عین حال تضاد جالبی را در مقابل چشمان خواننده قرار دهند.
  • علاوه بر این دقت نمایید که هر فونتی می تواند حس خاصی را به کاربر القا نماید پس بهتر است بین موضوع سایت و فونت انتخابی خود هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

در این بخش، نکاتی در زمینه ۶ سبک جدید طراحی سایت را به شما یادآوری کردیم. در کنار تمام مطالبی که گفته شد، آنچه حائز اهمیت است نیاز کاربران می باشد که شما باید در نظر بگیرید. در مسیر طراحی یک وب سایت نباید به تنهایی از  سبک های رایج پیروی کرد بلکه در زمان انتخاب، باید تمامی جوانب را مدنظر قرار داد.

بعنوان حسن ختام این بخش آموزشی، لینکی را برای شما قرار داده شده است که توسط آن می توانید کتابی تحت عنوان سبک های طراحی وب سایت سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در ارتباط با طراحی بسیاری از وب سایت های بنام از قبیل Google، Adidas، Reebok، Dropbox و سایر وب سایت های شناخته شده، دانلود نمایید.

 منبع: www.awwwards.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.