برنامه نویسی چیست؟ (بخش اول)
برنامه نویسی چیست؟ (بخش اول)
2016/02/27
طراحی سایت-طراحان
جداول HTML
2016/02/29

ایده های خلاقانه برای طراحی منوی سایت

طراحی سایت - طراحان

منوهای موجود در سایت ها دیگر لیست ها و فهرست های ساده ای محسوب نمی شوند بلکه به یکی از اساسی ترین بخش ها در طراحی سایت به شمار می روند. امروزه طراحان در تلاشند تا این منوها را جذاب تر و کاربردی تر طراحی نمایند؛ بدین ترتیب کاربران به راحتی قادر به جستجو در سایت می باشند. رنگ های تند و المان های متنوع طراحی در جلب توجه کاربران نقش مهمی داشته و طراحی های متعدد منوها، دسته بندی منوهای فرعی را تسهیل می نمایند.

در این قسمت، انواع منوها که در طراحی سایت ها بکار رفته اند معرفی و نمایش داده می شوند و ایده های خوبی برای طراحی منو در اختیار طراحان قرار می دهد.

منوی Mega Drop-Down

در این نوع منو، با کلیک کردن بر منو می توان زیر گروه های فرعی را بطورت یکجا مشاهده کرد درنتیجه کاربران می توانند براحتی تصمیم بگیرند که برای رسیدن به مطلب مورد نظر خود به کدام بخش مراجعه نمایند.

Picture 01 ایده های خلاقانه برای طراحی منوی سایت

منوهای Mega Flyout

منوهای Mega fly-out می توانند تعداد زیادی از لینک های زیر گروه را شامل شوند در حالی که طراحی کلی سایت را بهم نریخته و وجه کاربر را بخوبی جلب می نماید.

picture 02 ایده های خلاقانه برای طراحی منوی سایت

 منوهای اسلایدری Multi-Level

در این نوع طراحی، منو و زیر منوها در سطح مختلف قرار داده می شوند. با قرار دادن موس روی هر یک از منوها و کلیک روی آن ها، سطوح مختلف زیر منوها به شکل اسلایدر باز شده و به فرم متون و یا تصاویر دیده می شوند.

picture 03 ایده های خلاقانه برای طراحی منوی سایت

  منوهای عمودی

در برخی سایت ها، نام برند و لوگو با هم در منو یکپارچه سازی شده و بصورت عمودی باز می شوند. این نوع طراحی از جلوه خاصی برخوردار است.

cool navigation menu ideas clip image026 ایده های خلاقانه برای طراحی منوی سایت

منوهای تصویردار

نوع دیگر طراحی منو، استفاده از تصاویر در خود منو است. این نوع طراحی حس بهتری به بازدید کننده داده و به خوبی توجه کاربران را جلب می کند.

cool navigation menu ideas clip image028 ایده های خلاقانه برای طراحی منوی سایت

منوهای عمودی متحرک

در این طراحی، منو بصورت عمودی قرار گرفته است و با حرکت موس روی هر یک از منوها، هر یک از زیر منوها بگونه ای باز می شوند که انگار در حال رقص هستند. زمانی که بر روی آن ها کلیک می شود، محتوای مدنظر مانند اسلاید نمایش داده می شود.

cool navigation menu ideas clip image030 ایده های خلاقانه برای طراحی منوی سایت

ظاهر نامتعارف

گاهاً در برخی منوها دیده شده که از فونت هایی استفاده می شود که خاص بوده و بطور معمول خیلی کم بکار برده می شوند. ولی استفاده از این فونت ها در بعضی سایت ها و منوها بسیار جذاب بوده و جالت توجه می باشند.

cool navigation menu ideas clip image036 ایده های خلاقانه برای طراحی منوی سایت

 طراحی رنگ آمیزی

همانطور که در طراحی زیر دیده می شود، از جلوه رنگ آمیزی برای منوها استفاده شده است و بگونه ای نمایش داده می شود که انگار با مداد طراحی شده و سایه زده شده است.

cool navigation menu ideas clip image038 ایده های خلاقانه برای طراحی منوی سایت

درجه بندی رنگ ها و جلوه های سایه

یکی از طراحی های تاثیرگذار در منوها می تواند استفاده از ترکیب های رنگی و سایه ها باشد که بسیار چشم گیر بوده و توجه کاربران را به خوبی جلب می کند.

 

cool navigation menu ideas clip image042 ایده های خلاقانه برای طراحی منوی سایت

منبع: www.entheosweb.com

 

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.