انواع سایت: سایت دینامیک
سایت داینامیک
2016/03/08
جاوا چیست؟
جاوا چیست؟
2016/03/09

انواع سایت: سایت استاتیک

انواع سایت: سایت استاتیک

چنانچه در نظر دارید تا سرعت سایت خود را افزایش دهید ابتدا باید بدانید سایت شما از چه نوعی است. آیا سایتی داینامیک است یا استاتیک؟ جهت مقایسه مختصر سایت استاتیک و داینامیک می توان گفت که سایت های داینامیک به منابع سرور زیادی نیاز دارند؛ درنتیجه، از سرعت پایین تری برخوردارند. ولی در زمان بروز‌رسانی از انعطاف پذیری بالایی برخوردارند. این درحالی است که وب سایت های استاتیک بطور ذاتی سریع تر هستند چراکه از سرور تقاضای کار بیشتر نمی‌کنند. سایت استاتیک و داینامیک هر دو مزایا و معایب خود را دارند که در مقاله قبلی به بررسی کلیه ویژگی های سایت داینامیک پرداخته شد و در این مقاله سایت استاتیک مورد بررسی قرار می گرفت.

سایت های استاتیک

یک سایت استاتیک مجموعه ای از سایت های استاتیک را دربرمی گیرد که هر کدام، مربوط به یکی از  صفحات سایت است. در نتیجه، در سایت استاتیک هر صفحه سایت یک فایل جداگانه HTML است. بعنوان مثال، زمانی که شما صفحه اصلی سایت را مشاهده می کنید، درحقیقت درحال بازدید از فایل HTML صفحه اصلی هستید. در سال های اولیه شناخت شبکه جهانی وب، تمامی سایت ها به همین فرمت بودند. اگرچه داشتن سایت داینامیک می تواند مزایای بیشتری داشته باشد ولی از آنجایی که سرعت سایت های استاتیک بالاتر است پس هنوز هم افرادی وجود دارند که  به داشتن سایت های استاتیک علاقه مند باشند. علاوه براین، زمانی که بارگذاری یک صفحه ویژه بارها و بارها مورد تقاضا باشد، اگر طراحی سایت داینامیک باشد ممکن است مشکلاتی در استفاده از منابع سرور ایجاد شود.

static website design service aaravinfotech 300x300 انواع سایت: سایت استاتیک

مزایای سایت استاتیک

عمده ترین مزیت سایت استاتیک انعطاف پذیری بالای آن است. هر صفحه می تواند بطور متفاوتی طراحی شود و چیدمانی متناسب با محتوا داشته باشد. بدین ترتیب قالبی برای طراحی صفحات سایت وجود نخواهد داشت و طراحان در استفاده از جلوه های متنوع آزادی عمل دارند.

هزینه های مربوط به هاستینگ سایت استاتیک پایین تر از سایت داینامیک خواهد بود.

هزینه های مربوط به توسعه سایت استاتیک نیز از سایت داینامیک پایین تر خواهد بود.

سرعت طراحی و توسعه سایت استاتیک بیشتر است.

معایب سایت استاتیک

مشکل اساسی در سایت های استاتیک بروزرسانی آن هاست. درشرایطی که صاحب سایت آشنایی با HTML و متدهای طراحی بکار گرفته شده نداشته باشد، برای بروزرسانی باید مجدداً به طراح سایت مراجعه نماید. زمانی که تغییرات مورد نیاز باید بر تمام صفحات سایت اعمال شوند این مطلب می تواند برای صاحب و طراح سایت دردسرآفرین باشد.

عیب بعدی مربوط به فروش محصولات متعدد می شود. در این شرایط باید برای هر محصول صفحه مجزایی ساخت و این امر برای تعداد بالای محصولات می تواند زمانبر باشد.

هزینه های بروزرسانی برای سایت های استاتیک بالا هستند.

سایت های استاتیک معمولاً  با HTML نوشته می شوند و در این شرایط، کد هر صفحه برای کاربر قابل نمایش است.

منابع:

۱) www.spiderwriting.co.uk

۲) www.inmotionhosting.com

۳) www.rocketmedia.com

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.