هفت عامل موفقیت وب سایت ها در طراحی
هفت عامل موفقیت وب سایت ها در طراحی
2015/12/24
هشت نکته در طراحی سایت برای افزایش مخاطب
هشت نکته در طراحی سایت برای افزایش مخاطب
2015/12/26

ده اشتباه رایج در طراحی سایت

ده اشتباه رایج در طراحی سایت

ده اشتباه رایج در طراحی سایت

طراحی سایت های اینترنتی موفق بر حسب تصادف شکل نگرفته‌اند و این موفقیت مرتبط با نوع طراحی سایت و محتوای  وب سایت می‌باشد. برای شناخت برخی از اشتباهات رایج و در طراحی سایت و همچنین در افزودن مطالب به سایت نکاتی را باید در نظر داشت:

 

۱- طراحی سایت های که ریسپانسیو نیستند

طراحی وب‌سایت ریسپانسیو، یعنی وب سایتی که در تمام دیوایس ها (موبایل، تبلت و …) و هر سایزی از مونیتورهاا به صورت صحیح و بدون ایراد نمایش داده شوند. اگر وب سایت شما با موبایل و تبلت قابل استفاده نباشد بزرگترین آسیب را به آن وارد کرده اید و بسیاری از مخاطبان خود را از پست خواهید داد.

 

۲- چیدمان نامناسب طراحی سایت

چیدمان نا مناسب سایت باز دیدکنندگان را از پیدا کردن محتوای خوب سایت باز می دارد. فرقی نمی کند سایت شما چقدر گسترده باشد هدف اصلی کاربر (و موتور جستجو) دسترسی اسان به محتوای مورد نظر است.

 

۳- نداشتن بانک اطلاعاتی از مخاطبین

فهرست ایمیل های مخاطبین سایت یکی از مهمترین مواردی است که هر سایتی باید داشته باشد. چرا که کسانی که در سایت شما ثبت نام می کنند بهترین مشتریان شما هستند ولازم است آنها سریعتر از تحولات جدید شما آگاه گردند. در نظر گرفتن بخش خبرنامه و یا عضویت به دریافت اطلاعات از مخاطبان بسیار کمک خواهد نمود.

 

۴- کافی نبودن مطالب برای طراحی سایت

هر وب سایتی نیاز به حجم متعارفی مطلب و تصویر برای ارسال دارد که به ترافیک سایت کمک می کند. افراد و مهم تر از آن موتورهای جستجو هنگامی که سایتی را فعال ببینند بیشتر به بازگشت به آن ترقیب می شوند. باید برای وب‌سایت خود بخش تولید محتوا در نظر بگیرید تا با ارائه مطالب جدید به جذب مخاطب وب‌سایت کمک نماید.

 

ده اشتباه رایج در طراحی سایت۲ ده اشتباه رایج در طراحی سایت

۵- استفاده زیاد از متن در طراحی سایت

استفاده از متن ها و پاراگراف های طولانی ذهن را خسته میکند. انتخاب فونت های خوانا و با اندازه و رنگ مناسب باعث راحت‌تر خوانده شدن مطب و عدم خستگی چشم می‌شود . استفاده از حالت های بولد و زیر خط دار در جای مناسب باعث خواناترشدن متن شما میشود .

 

۶- نداشتن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

رسانه های اجتماعی راه بسیار خوب برای به بازار عرضه کردن سایت شماست. پس باید از آنها استفاده کنید. بنابراین مطمئن شوید که در شبکه های اجتماعی (مانند فیسبوک , گوگل پلاس و…) و مخصوصا سایت های مرتبط به سایت خود فعالیت لازم را دارید.

 

۷- اهمیت ندادن به سئو وب سایت

بهینه سازی سایت روشی است که از طریق ان سایت خود را قابل رویت برای موتورهای جستجو می کنید. به این ترتیب سایت شما فهرست شده و به افراد زیادی نشان داده خواهد شد. موتور های جسنجو مانند گوگل بهترین راه برای ایجاد ترافیک مناسب برای سایت شما هستند.

 

۸- استفاده ازعکس هایی با حجم نامناسب در طراحی سایت

استفاده از تصویر در طراحی سایت اهمیت ویژه ای دارد . اما گاهی این عکس ها بعلت حجم زیاد مانع لود شدن سریع صفحه سایت شما میشود و بیننده را ترغیب به بستن پنجره سایت شما میکند هنگام استفاده از عکس حتما آن را با برنامه هایی مانند فتوشاپ برای استفاده در وب بهینه کنید تا از کمترین حجم ممکن بهره بگیرند.

 

۹- عدم امتحان سایت با مرور گر های مختلف

هر تغییری که در سایت ایجاد می کنید را باید با مرورگر های مختلف آزمایش کنید و مطمئن شوید که در همه ی مرورگر ها سایت شما بدون مشکل باز می شود.

 

۱۰- پایان دادن به به‌روز رسانی پس از اتمام طراحی سایت

زمانی که فکر می کنید کار سایت شما به پایان رسیده است و می توانید به کارهای دیگری بپردازید بزرگترین اشتباه توقف به‌روز رسانی سایت است. مدیر سایت باید به پویایی سایت کمک کند و این تداوم به سایت کمک می کند تا مخاطبانش رو به افزایش باشد.

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.