خلق اینفوگرافیک به سبک وکتور
خلق اینفوگرافیک به سبک وکتور
2016/02/08
طراحی سایت - طراحان
تبدیل تم‌های فتوشاپ به صفحات HTML
2016/02/09

خلق تصاویر منسجم و جالب توسط فوتوشاپ

خلق تصاویر منسجم و جالب توسط فوتوشاپ

انسجام، یک نکته کلیدی در قرار دادن تصاویر است.

زمانی که در یک وبسایت سبک عکاسی یکپارچه است، باید تمامی تصاویر بصورت یکسان باشند. این امر مستلزم استفاده هوشمندانه از فوتوشاپ است. بدین ترتیب است که می‌توان از منابع متعدد عکاسی، تصاویر زیبایی را در کنار یکدیگر قرار داد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان با استفاده از فوتوشاپ تصاویر زیبایی را خلق کرد.

انتخاب و ترکیب مناسب

اولین گام در این مرحله انتخاب درست و بجای تصاویر است. بعنوان مثال برای وب‌سایت Adventure.com که مرتبط با سفرهای ماجراجویانه است بهتر است تصاویر متشکل از رنگ‌های روشن و موضوعات جالب باشند. علاوه‌براین، باید به اندازه تصاویر دقت لازم را داشته باشیم و المان‌های UI در برگیرنده عکس‌ها را درنظر بگیریم. درنتیجه باید تصاویر را متناسب با محتوای متنی مدنظر Crop کنیم.

ترکیب سبک‌های تصاویر در فوتوشاپ

در مرحله بعد تنظیمات سبک عکاسی است که باید متناسب با چیدمان سایت و سایر عکس‌های مورد استفاده باشد. در فوتوشاپ، می‌توان با هم‌پوشانی رنگ‌ها، تنظیمات جالبی روی تصاویر انجام داد. در قسمت Layer Styles هر تصویر می‌توان از Colour Overlay استفاده کرد. در این تصویر دیده می‌شود که رنگ عکس روشن‌تر می‌شود. بعد می‌توان Blend Mode را از Normal به Exclusion تغییر داد و سپس Opacity را به ۳۰% یا کمتر کاهش داد.

 adventure03 خلق تصاویر منسجم و جالب توسط فوتوشاپ

استفاده از تکنیک Polish در فوتوشاپ

بر اساس کنتراست عکس و المان‌های UI دربرگیرنده هر تصویر، می‌توان Opacity را در Colour Overlay کم یا زیاد کرد. حتی در فوتوشاپ با تغییر کلی رنگ‌ها نیز می‌توان جلوه‌های جالبی در تصاویر ایجاد کرد. می‌توان با تنظیم رنگ‌های گرم و سرد ظاهری زیبا به عکس‌ها داد.

adventure04 خلق تصاویر منسجم و جالب توسط فوتوشاپ

منبع: www.webdesignermag.co.uk

طراحان
طراحان
گروه طراحان دپارتمان طراحی وب‌سایت است که فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز نموده. طراحان کلیه نیاز‌های شما را در راه اندازی، نگهداری و مدیریت انواع وب‌سایت‌های اینترنتی، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های خبری، پرتال‌های سازمانی، سایت‌های ویژه مشاورین املاک، سایت‌های ویژه آژانس‌های مسافرتی و رزرو و ... به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی برطرف می‌نماید.